מי עומד מאחורי ההצעה לרכישת אקסון-מוביל בעסקה בהיקף של 450 מיליארד דולר?

ההצעה לרכישת חברת האנרגיה האמריקנית יצאה מדירה שכורה בבייג'ינג ע"י צעיר בשנות ה-20

החברה העומדת מאחרי הצעת הרכש בהיקף 450 מיליארד דולר עבור חברת הנפט הגדולה בעולם, אקסון מוביל האמריקנית, מנוהלת מדירה ששכר הדירה המשולם עבורה עומד על 150 דולר לחודש, והשוכנת בשולי בירת סין, בייג'ינג.

איש לא ענה לצלצול בדלת בכתובתה של King Win Laurel Ltd, אשר הגישה באתמול לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) בקשה לרכוש את אקסון מוביל במחיר גבוה ב-25% מערכה הנוכחי בשוק.

אחת השכנות בקומה ה-14, שבה נמצאת הדירה, לא היתה מסוגלת לתאר לעצמה שהאיש הצעיר המתגורר בדירה מנהל חברת השקעות, המסוגלת לבצע את המיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה.

"חברה? לא יכול להיות", אמרה השכנה, ז'ו. היא העריכה ששכר הדירה שבה מתגורר הצעיר עומד על 1,200 יואן (150 דולר) לחודש. הבניין בן 20 הקומות ניצב באזור טונ ז'ו, השוכן 50 ק"מ ממרכז בייג'ינג.

"הוא נראה כמו שכיר באמצע שנות העשרים שלו. גבוה ורזה", אמרה השכנה. "הוא מגיע הביתה מאוחר מאוד בלילה".

במסמכים שהוגשו ל-SEC נרשמה כתובת הדירה ככתובת החברה, ואחד הדירקטורים של החברה, קסיאופנג ז'נג, נרשם כאיש הקשר של החברה. אתמול (ב') סירבה אקסון להתייחס ברצינות להצעת הרכש של קינג ווין - חברה הרשומה בניו זילנד שככל הנראה כבר יצאה בעבר בהצעות השתלטות חד-צדדיות עבור חברות גדולות ברחבי העולם.

אשתקד יצאה חברה בשם קינג ווין לורל אינטרנשיונל בהצעת רכש עבור חברת הטלקום הגדולה באוסטרליה, טלסטרה קורפ.

הצעת רכש זו נתפסה כ"מתיחה". גם אשתקד צץ לו השם קסיופנג ז'נג בדיווחי התקשורת על ההצעה. "איננו מאמינים שקינג וין לורל לימיטד מסוגלת, מבחינה פיננסית, להוציא אל הפועל הצעה כזאת", אמר אתמול (ב') דובר אקסון, דייב גרדנר.