ערוץ 10: בארינבוים איים על אשכנזי בתמלילי שיחות; "אני איתך עוד לא התחלתי"

עו"ד של בארינבוים טוען כי מדובר בתמלילים שהוגשו לבית המשפט לפני מספר חודשים; בין השניים סכסוך על רקע עיסקי

לפני כחודש הותרה לפרסום פרשת סחיטה באיומים על איש העסקים, צביקה בארינבוים, מצד שותפו לעסקים לשעבר, שאול אשכנזי. בעקבות פנייתו של בארינבוים למשטרה, נפתחה חקירה בנושא, ולפני כשבועיים הוגש כתב אישום כנגד אשכנזי ושלושה נוספים בבית משפט השלום בת"א.

הערב חושף ערוץ 10 תמלילים של שיחות בין בארינבוים לאשכנזי, שהוגשו גם לבית המשפט ולפיהם האיומים בין השניים ככל הנרא היו הדדיים.

"אני איתך עוד לא התחלתי", נשמע בארינבוים בתמלילים ואף מוסיף "נתתי לך עניבה, היא תהפוך לחבל התלייה שלך".

תגובת עו"ד רון ברקמן, המייצג את בארינבוים, "מדובר בהקלטה שנעשתה בסתר ע"י אשכנזי, בעת שכיהן כמנכ"ל החברה. מקריאת התמליל עולה כי מדובר במחלוקת עסקית ובטרוניות קשות של צביקה כיו"ר כלפי המנכ"ל על היעדר דיווח מצידו של המנכ"ל".

"האמירה המיוחסת לצביקה היא לכל היותר מטבע לשון שימושית כשמתלהטות הרוחות בויכוח בין כל שני שותפים או חברים", אומר ברקמן.

"שאול אשכנזי לא הרגיש מאוים וממילא גם לא הגיש תלונה למשטרה, תלונה שבוודאי היה מגיש אילו חשב שמדובר באיום".

נזכיר כי על-פי כתב האישום שהוגש נגד אשכנזי, אשר נמצא בסכסוך אזרחי עם בארינבוים שהוא שותפו לשעבר, נאמר כי הוא החליט לנקוט בדרכים שאינן כשרות על מנת לכפות על בארינבוים לשלם לו סכומי עתק. לשם כך פנה אשכנזי לנאשמים אורן סקיזדה מחולון וציון סולימאן מת"א. אלו התגייסו כדי לסייע לו והחלו במסכת איומים והפחדה שהופנתה כלפי בארינבוים ועובדי חברת התוכנה SPL שבשליטתו.

הסכסוך בין השניים החל ביוני 2004, כארבעה חודשים לאחר שבוטלה מכירת בית התוכנה SPL לקרן ההשקעות הבינלאומית אייפקס. תחת שליטתו של בארינבוים הפכה SPL לחברת אחזקות, מהלך שככל הנראה היה לצנינים בעיני אשכנזי. בין השניים התפתחו חילוקי דעות קשים על דרך ניהול החברה, במסגרתם הפסיק בארינבוים את כהונתו של אשכנזי כמנכ"ל.