כלל פיננסים בטוחה: מכתשים אגן תסיים הרבעון בעלייה של 8% בהכנסות

מעריכה, כי לאחר שהתמודדה מכתשים אגן עם פגיעת מזג האוויר בברזיל, צפוי לה רבעון רביעי מוצלח; מזהה הזדמנות בשוק האסייתי, בו התפשטה מחלת החילדון

לקראת פרסום דוחותיה של מכתשים אגן ב-14 בנובמבר, מעריכים בבתי ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, כי החברה תציג גידול בשיעור חד מספרי בהכנסות הרבעוניות. מדובר על פי הערכת בית ההשקעות, בצמיחה של 8% בהכנסות לרמה של 392 מיליון דולר. החברה, מציינים בכלל פיננסים בטוחה, נאלצה לתמודד עם רבעון לא קל, שכלל בין השאר, מגז אוויר קשה בדרום אמריקה, איזור פעילות בולט שלה, לצד התחזקות של הריאל - המטבע הברזילאי.

הרווח הנקי, מעריכה האנליסטים יסכה ארז, יסתכם ב-46.6 מיליון דולר, שיהוו 11.9% מההכנסות. זאת לעומת רווח של 39.3 מיליון דולר או שיעור של 10.6% מההכנסות. חלק מהגידול ברווח, מסבירה ארז, נרשם בעקבות זיכוי מס חד פעמי של 6.3 מיליון דולר. ללא אירוע זה, היה עומד הרווח על 40.5 מיליון דולר.

ארז נותרה אופטימית לגבי הרבעון האחרון של השנה. זאת, לאור הצפי כי עונת הנטיעות בשוק הברזילאי תפתח בקרוב לאחר עיכובים בשל מצב מזג האוויר הבעייתי באיזור. היא מעלה את המלצתה למניה ל"קנייה" ללא שינוי במחיר היעד של 32 שקלים למניה.

להערכת האנליסטית של כלל פיננסים בטוחה, החברה לא נרשמה העלאת מחירי המוצרים שלה עיקר העלייה בהכנסות, על פי רז, מגידול בכמויות. עיקר הצמיחה הוא אורגני והשפעתה החיובית של הרכישות אשר ביצעה מכתשים אגן אשתקד, פגה לחלוטין.

על פי ארז, בשוק הצפון אמריקני, ממשיכה החברה להתרחב על פי תוכניתה האסטרטגית. החברה הגדילה את אחזקותיה בחברת CSI מ-45% ל-60% כיום. להערכתה, היוו המכירות שלה בצפון אמריקה 13.4% מכלל מכירותיה, לעומת נתח של 11.6% ברבעון המקביל אשתקד.

בשוק האסייתי, מעריכה ארז, כי מכתשים אגן שמרה על היקף פעילות דומה לזה של התקופה המקבילה ב-2004, ומצביעה על חשיבות התפרצות מחלת החילדון ביבשת - כאשר למכתשי אגן צבר מלאים של מוצרים המותאמים לתחום זה. אותם מוצרים כוונו על ידיה לשוק האמריקני.