ביהמ"ש בביקורת על בעלי המניות בקו-אופ הריבוע הכחול: "הוועד הממונה צריך לפעול לצמצום ההוצאות"

דחה בקשה של הוועד הממונה של קו-אופ הריבוע הכחול למנות חבר נוסף בוועדת הביקורת

בית המשפט המחוזי בת"א דחה היום בקשה של הוועד הממונה של קו-אופ הריבוע הכחול למנות חבר נוסף בוועדת הביקורת. השופט, הנשיא אורי גורן, הורה לוועד הממונה לדווח לוועד הפעולה בכתב תוך 30 יום על מצב הכספים ודרכי השקעתם. השופט גם העיר שהוא מצפה שהוועד הממונה יזרז את פעולותיו ויקטין את הוצאותיו.

במהלך הדיון היום הודיע עו"ד ליפא מאיר, המייצג את הוועד הממונה, כי עד עתה מומשו נכסים בסכום של כ-1.6 מיליארד שקל ובגינם שולם מס למס הכנסה בסך 330 מיליון שקל.

עוד דיווח עו"ד מאיר כי כל אחד מבעלי המניות קיבל סכום של כ-55 אלף שקל וכי עד עתה בוצעו 43 אלף תשלומים בהיקף של כ-745 מיליון שקל. להערכת עו"ד מאיר, סך נוסף של 150 מיליון שקל ישולם לאחר תהליך של בירור ובדיקה ובקופה יוותר סך של 350 מיליון שקל. כמו כן יש עדיין כ-2,500 בעלי מניות המנהלים הליך משפטי להצהיר על זכאותם למניה באגודה ותביעותיהם מסתכמות ב-110 מיליון שקל.

לדברי עו"ד מאיר, בקופת האגודה יתרה של כ-500 מיליון שקל, ומבחינת העתודות האגודה נמצאת בגירעון מסוים. לדבריו, נותרו שני נכסים עיקריים למימוש מהם שטח של כ-7,300 מ"ר בדיזינגוף סנטר (כ-4,300 מ"ר נמכרו) נכס הנמצא בתהליך של ניסיון למכירה והמוערך ב-60 מיליון שקל וכן זכויות בכספי קרן הקואופרציה המוערכים בכ-5 מיליון שקל.

השופט גורן הורה לשלם לבאי כוחם של הוועד 20 אלף שקל מקופת הכינוס. (פש"ר 1153/02).