נצחון ענק למרק: חבר המושבעים בניו-ג'רזי פסק לטובתה בפרשית משכך הכאבים ויוקס; המניה מזנקת 8.6%

חבר המושבעים: "מרק לא כשלה במתן הנחיות ואזהרות כנגד הסכנות הכרוכות בשימוש בתרופה" * החברה לא תואשם בהונאת הצרכנים

נצחון ענק לענקית התרופות מרק . חבר המושבעים בבית המשפט בניו-ג'רזי, שבארה"ב פסק לטובתה, במשפט שמתנהל כנגד החברה בתיק שדן באחריותה של החברה לנזקים שגרמה תרופת הויוקס. המניה מזנקת 8.3% במסחר בוול סטריט.

על פי הדיווחים מכלי התקשורת הזרים עולה כי מרק לא כשלה במתן הנחיות ואזהרות כנגד הסכנות הכרוכות בשימוש התרופה.

עוד עולה כי החברה עצמה לא תואשם בהונאת הצרכנים. בתיק, שהוא המשפט השני סביב נושא זה של מרק, משתמשים בתרופת הויוקס טענו כי סבלו מהתקפי לב אחרי שנטלו את משכך הכאבים.

מרק מבחינתה הורידה את הויוקס מהמדפים לאחר שמחקרים קליניים בשימוש בטווח ארוך הראו כי למשתמשים בתרופה סיכוי גדול יותר ללקות בהתקף לב ובשבץ.

באוגוסט האחרון, חבר מושבעים בטקסס פסק לטובת אלמנת אחד המשתמשים בתרופה ופסק על העברת 253 מיליון דולר פיצויים אליה.

על פי הדיווחים האחרונים, למעלה מ-6,000 תביעות דומות כבר הוגשו כנגד החברה.

תגובת החברה:

החברה הודיעה היום כי היא מרוצה מכך שחבר המשובעים במדינת ניו ג'רזי פסק לטובתה במשפט הומסטון נגד Merck. חבר המושבעים דחה את טענותיו של מר הומסטון, תושב מדינת איידהו אשר השתמש בויוקס.

"Merck מרוצה מפסק הדין" אמר קנת' פרייזר, סגן נשיא בכיר והיועץ המשפטי של Merck. "יהיו עוד משפטי ויוקס ואנו נתמודד בנחישות בכל מקרה ומקרה בשנים הבאות. Merck נהגה באחריות החל מעריכת מחקרים קליניים נרחבים המשווים בין ויוקס לתרופות נוגדות דלקות שאינן סטרואידיות ולפלסבו בקרוב ל 10,000 חולים טרם אישורה דרך ניטור התרופה כשהיתה זמינה לציבור ועד משיכת התרופה מרצון על ידי החברה."