תוצאות חיוביות בשלב II לניסוי של טיפול בדלקת פרקים שיגרונית של כן-פייט

החברה תציג בכנס רפואי תוצאות ביניים מניסוי ב-66 חולים, לפיהן, מתן פומי של CF101 פעמיים ביום סייעו להורדה של מדדי דלקת פרקים שיגרונית

כן-פייט ביופארמה הודיעה (יום א'), כי היא עומדת להציג בכנס רפואי תוצאות ביניים מניסוי ב-66 חולים שהשתתפו אשר החברה עורכת בישראל, לפיהן, מתן פומי של CF101, פעמיים ביום, סייעו להורדה של מדדי דלקת פרקים שיגרונית, אשר נמדדו בהתאם לקריטריונים של האגודה האמריקנית לראומטולוגיה (ACR).

הממצאים מראים עוד, שרמת ההתבטאות של הקולטן לאדנוזין מטיפוס A3, שהינו המטרה אליה נקשר CF101, בתאי דם לבנים בדם ההיקפי, גבוהה משמעותית בחולים לעומת בריאים. זאת ועוד, התגובה בחולים הראתה מתאם גבוה לרמת ההתבטאות של הקולטן לפני מתן התרופה. מידע אשר מדגים את פעילות המולקולה CF101 בחולי דלקת מפרקים שיגרונית מתוך ניסוי שלב שתיים (Phase II) של ניסויים קליניים, יוצג כאמור בכנס המדעי השנתי של ה-ACR שיתקיים בסן דיגו, שבארה"ב ב-12-17 בנובמבר, 2005.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל החברה אמרה, "הכנס המדעי השנתי של ה- ACR הוא קרוב לוודאי הכנס השנתי המדעי החשוב ביותר בשטח הראומטולוגיה. אנו מאמינים שתרופה המבוססת על CF-101 תוכל לתפוס נתח משמעותי מהשוק התרופתי הענק של הדלקת המפרקים השיגרונית והאפשרות שלנו להציג את הממצאים שלנו במסגרת מדעית חשובה ביותר זו, הינה צעד חשוב בדרך הזו".

דלקת מפרקים שיגרונית היא מחלה אוטואימונית כרונית חמורה שמופיעה אצל יותר מאחוז מהאוכלוסיה בעולם המערבי. המחלה מתאפיינת בדלקת של הדופן, או הסינוביום, של הפרקים והיא עלולה להביא לנזק ארוך טווח בפרקים שתוצאתו כאב מתמשך, אובדן תנועה ונכות. שוק התרופות המשמשות לטיפול במחלה זו עומד על כ-5 מיליארד דולר, שוק שנמצא בעליה מתמדת וצפוי להגיע לכ-7 מיליארד דולר בשנת 2007.

כן-פייט החלה את פעילותה העיסקית בשנת 2000. היא הוקמה על ידי פרופ' פנינה פישמן חוקרת ממרכז רפואי רבין, אשר משמשת כיום כאמו, כמנכ"ל החברה יחד עם ד"ר אילן כהן, עורך פטנטים ושותף בכיר במשרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן, על בסיס ממצאיה המדעיים של פרופ' פנינה פישמן. לחברה משרדים ומעבדות בפתח-תקווה. התרופה המובילה של החברה, CF101, מפותחת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, והיא מצויה בשלב שני (Phase II) של ניסויים קליניים.

ה-CF101 היא מולקולה כימית קטנה, אשר עלות הייצור שלה נמוכה, והיא ניתנת לחולים במתן דרך הפה. תרופה זו, אשר מפותחת לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, נוסתה עד היום במחקרים קליניים בארה"ב, אנגליה ובישראל. התרופה פועלת נגד מגוון מחלות אוטואימוניות וסרטניות ויש לה פרופיל בטיחות מיטבי. אחד היתרונות הבולטים של התרופה הוא שהיא פוגעת ספציפית בתאי המחלה ללא נזק לתאים בריאים. בנוסף, העובדה שהתרופה ניתנת דרך הפה ככמוסה, מהווה יתרון משמעותי לעומת תרופות רבות אחרות אשר ניתנות בהזרקה או בעירוי במסגרת טיפול יקר. השוק הפוטנציאלי לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית הינו כעת כ-5 מיליארד דולר בשנה והוא צפוי לצמוח בכ-20% בשנה.