המפיקים ללבני: לעצור את מינוי אבי בניהו למנכ"ל רשות השידור

טוענים: מרצונו של רה"מ למנות לתפקיד את מפקד גל"צ נודף "ריח חריף של התערבות פוליטית"

איגוד המפיקים ופורום היוצרים הדוקומנטריים פנו לשרת המשפטים, ציפי לבני, אשר אחראית גם על תיק רשות השידור, לעצור את מינוי מנכ"ל רשות השידור מטעמו של ראש הממשלה, ולפעול לכך שהליך בחירת מנכ"ל רשות השידור ייעשה על פי חוק וברוח החלטת הממשלה.

ביום חמישי האחרון האריכה לבני את מינויו של יאיר אלוני, המנכ"ל הזמני של רשות השידור בחודש נוסף. במכתב שנשלח הבוקר ללבני וליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, על ידי אתי חסיד מנכ"ל איגוד המפיקים וגליה בדור מנכ"ל פורום היוצרים הדוקומנטריים נכתב: "איננו תומכים במינויו של איש זה או אחר, ואין כוונת פנייה זו להטיל דופי באבי בניהו או איש אחר. ואולם אנו מבקשים להתריע ולציין כי יש טעם לפגם במהלך המונהג בימים אלה על ידי משרד ראש הממשלה, ואשר נודף ממנו ריח חריף של התערבות פוליטית. הדבר אף עומד בניגוד חמור להחלטת הממשלה מלפני ימים אחדים, לפיה מנכ"ל רשות השידור ייבחר ע"י הדירקטוריון מבין מועמדים שתציג בפניו ועדת איתור של הדירקטוריון.

"כוונת המלצות ועדת דינור כפי שאומצו ע"י הממשלה הייתה לשחרר את רשות השידור מהתערבות פוליטית ע"י מינוי מליאה שתתפקד על תקן מועצת מנהלים מקצועית ועניינית". לדברי חסיד, "הקמת ועדה מקצועית לבחירת המנכ"ל הייתה פרי יוזמה שתכליתה הייתה לעצור את הידרדרותו של השידור הציבורי בישראל כתוצאה מן ההתערבות הפוליטית רבת השנים. אין ספק כי הקמת ועדה מקצועית שמתפקידה לבחון באופן יסודי, שקוף ושוויוני את כשירותם של מספר מועמדים ולהחליט בהתאם, היא צעד ראשון וחיוני בשיקום מעמדו של השידור הציבורי".

כאמור, ועדת דינור שמונתה על-ידי שר האוצר ושר התמ"ת אהוד אולמרט, אשר היה אחראי עד לימים האחרונים גם על תיק רשות השידור, העבירה המלצותיה ביחס למעומדים לתפקיד מנכ"ל הרשות, כאשר בין המועמדים הסופיים גם מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שלקאר. אולם לפני כשבוע נודע כי ראש הממשלה אריאל שרון מעוניין למנות לתפקיד את מפקד גלי צה"ל, אבי בניהו. כבר לפני כשנה נעשו פניות לבניהו בעניין תפקיד מנכ"ל רשות השידור אולם בניהו סירב לפניות אלה ובמהלך החודש האחרון החליט לבחון את ההצעה מחדש.

כאמור, לבני קיבלה על עצמה לפני מספר ימים את תיק רשות השידור ובצעד ראשון החליטה להאריך את מינויו של אלוני בחודש נוסף. אלוני מונה למנכ"ל הזמני של הרשות לפני כחצי שנה על ידי אולמרט וזאת לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם יוסף (ג'ו) בראל מתפקידו. "