מגן ואבנר יפצו אישה שנפצעה בתאונת דרכים ב-3.2 מיליון שקל בשל נכות נפשית

השופט עמירם בנימיני התרשם כי התובעת הפכה לשבר כלי וכי איבדה את יכולת השתכרותה בעקבות התאונה

בית-המשפט המחוזי בתל-אביב פסק פיצויים של 3.2 מיליון שקל לאישה בת 53 שנפגעה בתאונת שרשרת באוגוסט 99', לאחר שרכב שנסע מאחוריה נכנס ברכבה במהירות גבוהה. על-פי כתב התביעה, התובעת נותרה לכודה כאשר רכבה נמחץ בין שני כלי רכב מלפנים ומאחור.

בכתב התביעה נטען, כי עד שחולצה מן הרכב, היא נותרה ישובה בתוכו כשהיא מריחה ריח חזק של דלק ונתונה בפחד שהרכב עומד להתלקח בכל רגע. נסיבות אלה, נטען, גרמו לתובעת טראומה נפשית קשה, והיא סובלת כיום מנכות נפשית שהיא עיקר הבסיס לפיצוי שהיא דורשת מן הנתבעות - חברת הביטוח המגן ותאגיד אבנר - אשר ביטחו את הרכב.

בעלה של התובעת העיד, כי לאחר התאונה שקעה אשתו בדיכאון עמוק עד כי הפכה להיות צל אדם. הבעל תיאר בתצהירו את התקפי החרדה שמהם סובלת אשתו, את תופעות הלוואי הקשות המאפיינות התקפי חרדה אלה, ואת תופעות הלוואי הקשות של התרופות, כגון נשירת שיער, הקאות, נפיחויות וכו'. הבעל הדגיש כי הוא חייב ללוותה לכל מקום שכן היא הפכה לתלותית מאוד.

השופט ד"ר עמירם בנימיני קבע בפסק הדין כי התרשם שהתובעת הפכה בעקבות התאונה לשבר כלי, והוא מקבל את קביעתה של ד"ר אביגיל גולומב, שמונתה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטרי, שלפיה לא נראה כי התובעת תשוב לעבוד בעתיד וכי איבדה לחלוטין את כושר השתכרותה.

השופט אימץ את חוות דעתה של ד"ר גולומב שלפיה שיעור נכותה הרפואית הפסיכיאטרית לצמיתות של התובעת הוא 70%. עוד קבע השופט, כי הנכות התפקודית של התובעת הוא בשיעור 100%, ובהתייחסו למצבה הנפשי הוא קבע כי היא דומה לחייל שחזר מהמלחמה ללא כל שריטה אך הוא נפגע הלם קרב שאינו מאפשר לו להמשיך בחייו ולתפקד בדרך כלשהי.

השופט חייב את הנתבעות לשלם לתובעת 3.2 מיליון שקל והוצאות בסך 10 אלף שקל, והוציא צו האוסר לפרסם פרטים מזהים כלשהם לגבי התובעת. (ת.א. 3159/99).