המפרק של קמרה אובסקורה מבקש לאשר את מכירת הנכסים ליואב גרא ב-450 אלף ש'

חשד: עודד ידעיה, שפתח בי"ס מתחרה לקמרה אובסקורה בשם מנשר, עשה שימוש ברשימות התלמידים והמרצים שהיו שמורים בביה"ס

עו"ד אורן הראל, המפרק של בית הספר לצילום קמרה אובסקורה, מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א לאפשר לו למכור ליואב גרא את נכסי בית הספר תמורת 450 אלף שקל.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי לידי המפרק הגיעו שתי הצעות האחת של חברת קמרה דה-וינצ'י באמצעות יואב גרא בסכום של 430 אלף שקל, והשנייה של חברת מסע אחר בסכום של 400 אלף שקל.

לדבריו, חברת מסע אחר הודיעה לו כי אינה מעוניינת עוד בנכסי בית הספר קמרה אובסקורה ואין בכוונתה להעמיד ערבות כנדרש או להשתתף בהתמחרות. בהתמחרות הופיע יואב גרא בלבד. הוא הסכים להעלות את הצעתו לסך של 450 אלף שקל.

יואב גרא מפעיל במבנה בו היה מצוי בית הספר קמרה אובסקורה בית ספר ללימודי סאונד. לדברי המפרק, נמסר לו כי בכוונת גרא להמשיך ולהפעיל את בית הספר קמרה אובסקורה כעסק חי ולהתחיל את שנת הלימודים כבר בסוף החודש הנוכחי.

בפנייה לבית המשפט ציין עו"ד הראל, כי ערך המוניטין של בית הספר ירד בעקבות פתיחת בית ספר מתחרה בשם מנשר. לדברי המפרק, התברר לו כי מנהלה לשעבר של העמותה, עודד ידעיה, פתח בית ספר מתחרה בשם מנשר, ואף פרסם כי מדובר בהמשך של קמרה אובסקורה.

מתוך הבדיקה שערך המפרק עולה חשד כי ידעיה עשה שימוש ברשימות התלמידים, המרצים ופרטים נוספים שהיו שמורים בבית הספר, ושימוש זה איפשר לו להקים בית ספר מתחרה תוך זמן קצר. עוד טוען המפרק כי על מנת לעודד סטודנטים לשעבר של קמרה אובסקורה להתחיל את לימודיהם בבית הספר המתחרה מנשר מעניק ידעיה זיכוי שכר לימוד בגובה של כספים ששולמו לקמרה אובסקורה. (פש"ר 1918/05).