גזית-גלוב נכנסת למשרדים רפואיים: רוכשת בית רופאים וחניון בניו-ג'רזי בכ- 88 מ' ד'

המבנים ממוקמים בתוככי קמפוס בית חולים אזורי מוביל וכוללים שטח של כ-24,000 מ"ר ברוטו להשכרה וכ-1,700 מקומות חניה

גזית גלוב הודיעה היום כי חברה בת בבעלות מלאה חתמה על הסכם לרכישת בית רופאים הכולל חניון רב קומתי בניו-ג'רזי, ארה"ב. השקעה זו מהווה כניסה ראשונה של הקבוצה לתחום MOB (Medical Office Buildings), מבני משרדים רפואיים, המאופיין ביציבות שוכרים לאורך זמן.

דורי סגל, מנכ"ל גזית גלוב אמר עם הרכישה כי "רכישה זו הינה פרי בחינה ארוכה ומדוקדקת של תחום מבני המשרדים הרפואיים וזוהי כניסה לראשונה של הקבוצה לתחום זה, המאופיין בשוכרים יציבים ובחוזים לזמן ארוך. תחום ה- MOB תואם את האסטרטגיה העסקית של החברה כפי שבא לידי ביטוי במגוון הפעילות של הקבוצה: מרכזים מסחריים והדיור המוגן. אנו רואים פוטנציאל רב עבורנו באפיק פעילות זה וכמו כן בוחנים רכישה ו/או הקמה של נכסים נוספים בתחום לשם בנית פלטפורמת עסקים נוספת. דירקטוריון החברה אישר מסגרת ראשונית בסך של כ- 300 מיליון דולר להשקעות נוספות בתחום".

מהודעת החברה עולה כי המבנים ממוקמים בתוככי קמפוס בית חולים אזורי מוביל וכוללים שטח של כ- 24,000 מ"ר ברוטו להשכרה וכ- 1,700 מקומות חניה. הנכס מושכר במלואו לבית החולים, המדורג ע"י סוכנויות הדרוג הבינלאומיות מודיס ופיץ' בדרוג השקעה בינלאומי ברמת 2A ו-A, בהתאמה. חוזה השכירות הוא מסוג " Triple Net ", משמע כל העלויות הכרוכות בהפעלת הנכס, לרבות עלויות תפעול, החזקה והוצאות אחרות יחולו על השוכר.

הרכישה תתבצע בדרך של רכישת זכויות החכירה בנכס עד שנת 2041, בתום התקופה במידה ועד לאותה מועד לא תרכוש החברה את הבעלות המלאה בקרקע עליה בנוי הנכס או תקבל הארכה להסכם החכירה, ישוב הנכס לידי בית החולים.

עלות הרכישה מסתכמת בכ-412 מיליון שקל (כ-88 מיליון דולר) כאשר כ-30% מהעלות תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה. יתרת ההשקעה תמומן באמצעות הסבת ההלוואה העומדת כיום, בגין המבנה, מהמוכרים לרוכשת.