האג'נדה של המנכ"ל המודח

מיכאל איילון, שהודח ממועצת הצמחים בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שוקל לרוץ לכנסת. המצע שלו: להגביל סמכויות פקידים ולאפשר מינויים פוליטיים. בין לבין, 500 חקלאים ביקשו ממנו לייצגם

מיכאל איילון, שהודח ביוני 2005 מתפקידו כמנכ"ל מועצת הצמחים בעקבות הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה, מונה למנכ"ל איגוד מגדלי הצמחים - גוף וולונטרי המאגד קבוצה של חקלאים.

איילון אף החל באחרונה להריץ את מועמדותו לכנסת בקרב חברי מרכז הליכוד. איילון מפיץ "סרגל משימות", בו הוא מצהיר כי יפעל ל"שינוי חוקים מפלים: האצת חוק משרות ציבוריות לאפשר בחקיקה תפקידי אמון" וכן "להגביל בחוק סמכויות של פקידים מעכבי החלטות הפוגעות בניהול".

איילון הודח ממועצת הצמחים בעקבות דו"ח חמור של מבקר המדינה היוצא, אליעזר גולדברג, על משרד החקלאות ותאגידים הקשורים אליו.

כאמור, כעת מונה איילון לנציגה של קבוצת חקלאים. בכרטיס הביקור החדש שלו נאמר, כי כתובת האיגוד שהוא עומד בראשו נמצאת במבנה השייך למועצת הצמחים בתל-אביב.

בעקבות זאת פנה מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, ליו"ר המינהלה הזמנית של המועצה וסמנכ"ל משרד החקלאות, יחיאל רז, בדרישה לבדוק האם קיבל איילון אישור לשבת במשרדי מועצת הצמחים. רז השיב, כי אישור כזה לא ניתן.

בתגובה אמר איילון: "בקרב החקלאים יש אי נחת מהממסד הקודם שלהם, וקבוצת חקלאים בת 500 איש הקימה גוף בשם איגוד מגדלי הצמחים וביקשה ממני לעמוד בראשו והזמינו אותי למשרדים בת"א. אחר כך התברר, כי היתה אי הבנה וכבר מהיום משרדי האיגוד עוברים למקום אחר, למשרד שאני שוכר בבניין של מועצת הצמחים".

בעניין פעילותו הפוליטית, אמר איילון: "אני אכן שוקל לרוץ לכנסת כדי לתת דחיפה ולייצג את האינטרסים של החקלאים".

מינויו של חיים פלץ למנכ"ל זמני של מועצת הצמחים אושר בשבוע שעבר. המינוי טעון אישור של ועדת רביבי ושל שרי האוצר והחקלאות, אהוד אולמרט וישראל כץ.