ביהמ"ש: הקונדומים של סופרפארם לא פגעו במכירות lifestyle

דחה תביעה ובקשה לצווים זמניים שהגישה חברת Ansell האוסטרלית נגד רשת סופרפארם בטענה להפרת סימן המסחר שלה

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה תביעה ובקשה לצווים זמניים שהגישה חברת Ansell האוסטרלית נגד רשת סופרפארם, בטענה להפרת סימן המסחר שלה.

בתביעה שהגישה אנסל, באמצעות עוה"ד לארי גולדשטיין ודיוויד וולברג, נטען כי הפעלת מועדון הלקוחות של סופרפארם תחת הסימן "LifeStyle" מפר את סימן המסחר שלה "LifeStyles", המסמן קונדומים מתוצרתה, וכן כי סופרפארם פוגעת בה כביכול במכירת קונדומים תחת המותג הפרטי "life".

לטענתה, הקונדומים שלה מוכרים בישראל מזה 17 שנה, היא נחשבת כיום לאחת משלוש היצרניות המובילות בתחום הקונדומים, ומוכרת בארץ כ-170 אלף חבילות בשנה, בהיקף של כ-4.5 מיליון שקל.

אנסל טענה לדמיון רב בגודל הקופסאות, בצבען, עיצובן ומחירן, שמטעה את הלקוח, שאינו בוחן את האריזה אלא "קונה מהר, שם בתחתית סל הקניות וממשיך הלאה".

סופרפארם טענה מנגד, באמצעות עוה"ד דוד גילת ועופר דננברג, כי הסימנים שלה מוכרים ומפורסמים. לטענתה, עיקר מכירות מוצריה של אנסל נעשה דווקא בסופרפארם, והיא נהנית מהמוניטין ומהשם הטוב של הרשת ומועדון הלקוחות שלה. הסיבה להגשת התביעה, טענו ברשת, נעוצה בניסיונה של אנסל לפגוע בתחרות הלגיטימית בשוק הקונדומים, ובעובדה שהרשת דחתה בעבר בקשה של אנסל לשתף פעולה בקידום המותג הפרטי "life". (ת.א. 643/05).