עיריית יהוד לביה"ד: ההסתדרות שוב מנסה לעקוף את את פסק הבוררות בנושא הפיטורים

"הסתדרות המעו"ף עושה שימוש לרעה בהליכי משפט ע"י הגשת בקשות ממוחזרות, כדי למנוע מהעירייה להתקדם בהליכי ההבראה"

עיריית יהוד מבקשת מביה"ד האזורי לעבודה בת"א לדחות על הסף את בקשת הסתדרות המעו"ף להקפיא פיטורי עובדים במסגרת תוכנית הבראה, עד להכרעה בדבר היקף הפיטורים הנדרש. העירייה טוענת כי הסתדרות המעו"ף עושה שימוש לרעה בהליכי משפט על-ידי הגשת בקשות ממוחזרות, העלאת טענות סרק ועוד, כשמטרתה למנוע מהעירייה להתקדם בהליכי ההבראה.

לפי תגובת העירייה, במארס השנה הגישה הסתדרות המעו"ף בקשה לצו זמני לביטול הזמנות לשימוע לעובדים ופיטורים חד-צדדיים מבלי שמוצו ההליכים המחייבים על-פי חוקת העבודה והמתווה לתוכניות הבראה ברשויות המקומיות מנובמבר 2004. כן ביקשה להורות על פיטורי עובדים שלטענתה נקלטו שלא כדין.

העירייה טוענת כי ביה"ד דחה את טענות ההסתדרות וקבע שהצדדים ימשיכו במתווה מנובמבר 2004, לפיו המחלוקת באשר לעובדים המפוטרים תועבר לבורר. למרות זאת, טוענת העירייה, הגישה הסתדרות המעו"ף בקשה נוספת להורות לעירייה לעכב את הליכי הבוררות ולהורות כי יש להכריע בדבר היקף הפיטורים הנדרש ולבחון את החיסכון שמתקבל עם פיטורי עובדים שנקלטו שלא כדין.

בהחלטת ביה"ד נדחתה הבקשה לסעדים זמניים וצוין, בין היתר, כי כבר ניתנה החלטה בעניין ומדובר בניסיון לעקוף את כלל סופיות הדיון. לטענת העירייה, הליך מקביל זה עדיין תלוי ועומד בביה"ד וכיום, לאחר שניתן פסק בוררות הקובע את רשימת העובדים המפוטרים, הסתדרות המעו"ף מתעקשת לנהל את הדיון בדבר העובדים שיש לפטרם - דיון שלמעשה יש בו התעלמות מפסק הבוררות.

בבקשה האחרונה שהוגשה, טוענת העירייה, שוב מנסה הסתדרות המעו"ף לבטל את פסק הבוררות בדרך עקיפה. העירייה מציינת כי הסתדרות המעו"ף מתבססת על הסכם קיבוצי מיוחד ומבקשת לאכפו. לטענת העירייה, היא לא חתמה על ההסכם ולכן אין מקום להחיל את הוראותיו עליה. העירייה מתייחסת לטענת ההסתדרות לפיה הרכב ועדת השימוע אינו תקין וכולל עובדים בכירים זמניים שעתידם התעסוקתי בעירייה מותנה באותם גורמים שלהם עניין בפיטורים.

לטענת העירייה, אלו אינם עובדים זמניים, אלא עובדים סטטוטוריים שמוסמכים לשבת בוועדה. כמו כן, העובדה שהם צפויים לסיים את תפקידם אינה רלבנטית, שכן סיום תפקידם נעשה מרצונם.

תגובה זו של העירייה ניתנה בהתאם להחלטת ביה"ד האזורי בבקשת הסתדרות המעו"ף שהוגשה במעמד צד אחד, במסגרתה נקבע גם כי אין מקום לעכב את הליך הפיטורים בעירייה כסעד ארעי ובמעמד צד אחד, אולם כסעד ארעי בלבד שניתן ללא שמיעת עמדת העירייה, נקבע כי העירייה תימנע מפיטורי עובדים במהלך 30 הימים הקרובים.