מסתמן: עיסקת טיעון במשפטו של גרגורי לרנר; הדיון יתקיים באמצע ינואר

נגד לרנר הוגש באוגוסט כתב אישום בעבירות של קבלת דבר במירמה, זיוף מסמך, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על חוק איסור הלבנת הון

"אנו לקראת מגעים והליכים כדי להביא לסיום התיק", כך הודיעו אתמול (ה') בבית המשפט המחוזי בת"א באי כוחו של גרגורי לרנר, עם פתיחת משפטו. לדבריהם, לרנר קרא את כתב האישום והבין את תוכנו, אולם הם מבקשים בהסכמת התביעה לדחות את מועד הדיון בתיק.

פרקליטיו של לרנר ציינו כי רק לאחרונה קיבלו את כל חומר החקירה, וכי נקבעה פגישה נוספת עם הפרקליטות. נציגת התביעה הביעה את הסכמתה לדברי הסניגורים והדיון נדחה ל-15 בינואר.

נגד לרנר הוגש באוגוסט השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש בו בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

על-פי כתב האישום קיבל לרנר יותר ממיליון דולר במירמה ובנסיבות מחמירות מסמיון סלווקין, בעלים של חברות לייבוא וייצוא חלקי מחשב ופיתוח מערכות אלקטרוניות מאוסקר כצנלסון, הבעלים והמנהל של חברת בנייה בשם אוליפיה החזקות בניין. לרנר מואשם עוד בזיוף מסמכים ושימוש בהם במטרה להתחמק מהחזר הכספים. עוד מואשם לרנר כי במטרה להסוות את הכספים שמקורם בעבירות שביצע הורה להפקידם בחשבונות בנק על שמות אחרים שהיו בשליטתו המלאה. על-פי כתב האישום, לאחר מכן העביר את הכספים לחשבונות בנק אחרים או השתמש בהם לצרכיו.

לרנר מואשם עוד בכך שעל מנת לשבש ולהפריע בניהול הליכי חקירה, השמיד מסמכים הנוגעים לפרשות המפורטות בכתב האישום וששימשו אותו בפעילותו וכן מחק קבצים ממחשבים שהיו במשרדו. (ת.פ 40238/05).