יורוקום תקים בניין משרדים של 50 קומות בסיטי של ר"ג; תשלם למינהל 63 מ' ש' עבור המגרש

המגרש שהוצע במרכז המינהל הינו בשטח של 7.5 דונם; התב"ע משנה את ייעוד א.ת. הצפוני של גבעתיים למתחם של מסחר, משרדים, מלונאות, דיור מוגן ומגורים

חברת התקשורת יורוקום, הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ', זכתה אמש במכרז של מינהל מקרקעי ישראל במגרש בן 7.5 דונם. המגרש מיועד לבניית 50 קומות משרדים במתחם הסיטי של גבעתיים. המתחם החדש מתוכנן בחלקה הצפון מערבי של גבעתיים, בסמוך למתחם הבורסה של ר"ג. יורוקום תשלם 63.3 מיליון שקל תמורת הזכויות במגרש. בנוסף, יחולו עליה הוצאות פינוי של מספר פולשים אשר פלשו לשטח לפני עשרות שנים והקימו עליו בתי עסק לא חוקיים.

התב"ע (תוכנית בניין עיר) למתחם תוכננה על ידי משרד האדריכלים הוותיק אמאב, של אמנון שורץ ואמנון ניב. התוכנית חלה על שטח של 84 דונם, בין נתיבי איילון צפון לבין גבול השיפוט גבעתיים, ובין רחוב ערבי נחל לבין המשך רחוב המעיין. בעלי הקרקע הם המינהל ועיריית גבעתיים, אשר יזמו את התוכנית, ונתיבי איילון יחד עם בעלים פרטיים. התב"ע משנה את ייעוד אזור התעשייה הצפוני של גבעתיים, הכולל כיום ברובו בתי מלאכה חד ודו-קומתיים מבנייה ישנה, למתחם משולב של מסחר, משרדים מלונאות, דיור מוגן ומגורים.

על-פי התב"ע, מחולק אזור הסיטי החדש מחולק לשלושה מגרשים גדולים. יורוקום זכתה במגרש מספר 2, שבחלקו המזרחי של המתחם וכולל זכויות בנייה לבניית 40 אלף מ"ר משרדים, בבניין בן 47 קומות מעל 2 קומות מסחר של 1,000 מ"ר, הבנויות מעל 7 קומות חניה תת-קרקעיות. כמו כן, במגרש ניתן להקים בניין נוסף המיועד ל-300 חדרים לשימוש לדיור מוגן, בשטח בנוי של 18 אלף מ"ר, בבניין של 10 קומות מעל 2 קומות מסחר בנות 1,000 מ"ר ומעל 6 קומות חניה תת-קרקעיות.

מגרש מספר 1 הוצע גם הוא במכרז של המינהל, אולם זה נחל כישלון, שכן איש לא התעניין ולא נרשמה הצעה בגינו. מגרש זה בשטח של כ-10 דונם, מצוי בחלקו המערבי של המתחם, וכולל זכויות בנייה ל-27,500 מ"ר של משרדים או מלונאות, בבניין של 20 קומות מעל 3 קומות מסחר, בשטח כולל של 7,500 מ"ר ומעל 6 קומות.

המגרש האטרקטיבי ביותר הוא מגרש מספר 3, המהווה מגרש חניה בשטח של 8.2 דונם, אשר נמצא בבעלות חברת עלית. על המגרש, שממוקם בחלקו הדרומי של המתחם, ניתן לבנות שני בניינים. האחד - בן 47 קומות, הכולל 40 אלף מ"ר של משרדים, מעל 2 קומות מסחר בנות 1,000 מ"ר, ומעל 7 קומות חניה תת-קרקעיות. השני, בן 10 קומות, הכולל 140 יח"ד למגורים, מעל 2 קומות מסחר של 1,000 מ"ר ומעל 6 קומות חניה תת-קרקעיות. האטרקטיביות במגרש נובעת מכך, שהמגרש ריק ופנוי ללא פולשים או דיירים מוגנים.