בורוביץ' מוכרים לרובינשטיין את חלקם 50% במגדל סונול ב-28.5 מיליון דולר

השותפים בפרוייקט, חברת רובינשטיין של אברהם רובינשטיין, מימשו את זכות הסירוב הראשונה

בסוף השבוע שעבר סוכם על רכישת 50% ממגדל סונול ע"י חברת רובינשטיין, השותפה בו ב-50%, מידי חברת גרנית הכרמל של משפחת בורוביץ'. הבניין, בדרך מנחם בגין 52 בתל-אביב, כולל 30 אלף מ"ר, והוא נרכש מהחברה הבת סונול ישראל לפי שווי של 57 מיליון דולר לבניין.

בורוביץ' ניהלו מזה 4 חודשים מו"מ עם מספר גופים גדולים בענף, ביניהם קרן ריט לישראל (נכסי אזורים), בראשות עמיר בירם, אשר הציעה לרכוש את הזכויות לפי שווי של 54 מיליון דולר למגדל; חברת הביטוח מגדל ואיש העסקים נתן חץ, אשר הציעו 52 מיליון דולר; ומשקיעים זרים אשר הציעו 54 מיליון דולר.

הבניין, המושכר במלואו, נמכר בסופו של דבר לשותפים בו, אשר הציעו 28.5 מיליון דולר. סכום זה נחשב לגבוה ביותר, ומשקף למשקיע תשואה הנמוכה מ-8%.

גרנית הכרמל אומרת, כי הרווח ממכירת חלקה בבניין לאחר תשלום המיסים נאמד בכ-12 מיליון שקל. ההסכם המפורט ייחתם תוך 30 יום.

לחברת רובינשטיין, בשליטת אברהם רובינשטיין, המחזיקה גם היא ב-50% מהבניין, נתונה זכות סירוב ראשונה, אך עד סוף השבוע שעבר היא לא החליטה סופית על מימוש הזכות.

המהלך שבוצע בשבוע האחרון ע"י בעלי הבניין, ואשר הביא להשלמת עיסקת המכירה, היה השכרת 6,000 מ"ר נוספים לבנק הפועלים, בדמי שכירות של 8-9 דולר למ"ר, ברמת מעטפת.

נכון להיום הבנק שוכר שטח של 1,300 מ"ר בקומה ה-13 של הבניין, בדמי שכירות של 8 דולר למ"ר בחוזה ל-3 שנים, עם 4 אופציות בנות 3 שנים כל אחת. כן הוא שוכר 830 מ"ר בקומה הראשונה, בדמי שכירות של 6.5 דולר למ"ר, בחוזה ל-3 שנים עם 3 אופציות להארכה בנות שנה כל אחת. שטח נוסף של 400 מ"ר, המושכר לבנק הפועלים, נמצא בקומה ה-12.

מגדל סונול נחשב לבניין איכותי הבנוי ברמת גמר גבוהה, אולם מיקומו על ציר מנחם בגין מפחית במעט מערכו. יש להביא בחשבון כי הבניין משווק בתקופה בה שוק המשרדים נמצא בשפל.

בין השוכרים בבניין ניתן למנות את בנק דיסקונט, השוכר 330 מ"ר בקומת הקרקע בחוזה ל-7 שנים, כאשר ב-5 השנים הראשונות ישלם דמי שכירות של 10 דולר למ"ר, ובשנתיים לאחר מכן ישלם 11 דולר למ"ר לחודש. כמו כן הבנק שוכר 430 מ"ר בקומה הראשונה באותם התנאים, וכן הוא שוכר 1,260 מ"ר נוספים בקומה השביעית לפי כ-9 דולר למ"ר לחודש, בחוזה ל-3 שנים עם אופציות. הקומה הרביעית, בשטח של 1,260 מ"ר, מאוכלסת ע"י חברת פאי פיננסים וחברת קיוקום, המשלמות דמי שכירות של 8 דולר למ"ר בחוזה ל-3 שנים.

שוכרת נוסף בבניין היא חברת כלל, השוכרת 1,260 מ"ר בקומה השישית בדמי שכירות של 7 דולר למ"ר, בחוזה ל-7 שנים עם אופציה להארכה ב-3 שנים נוספות.