גולן מלאכת מחשבת רכשה מדן 50% ממניות אמד לפי שווי של 150 מיליון דולר

לפני מספר חודשים ניהל מגעים עם חברת MPI של אייל יונה ואמנון ברזני, לרכישת 22.5% ממניות החברה בתמורה ל-75 מיליון שקל

היהלומן עודד דסאו, בעל השליטה בחברת גולן מחשבת , רכש בסוף השבוע מידי קואופרטיב דן 50% ממניות חברת אמד, לפי שווי חברה של 150 מיליון דולר. דסאו סימן לו כמטרה את חברת אמד, ולפני מספר חודשים ניהל מגעים עם חברת MPI של אייל יונה ואמנון ברזני, לרכישת 22.5% ממניות החברה בתמורה ל-75 מיליון שקל.

אולם, דן החליטה לממש את זכות הסירוב, שהוקנתה לה מכוח החוזה עם MPI ורכשה את חלקה של החברה, ובכך הפכה לבעלים של 100% מהחברה. בתקופה האחרונה דן ניהלה מגעים למכירת החלקים שרכשה, תוך כדי מימוש זכות הסירוב, אולם בסוף השבוע נאותה למכור 50% מהחברה לדסאו תמורת 75 מיליון דולר.

לדברי מנכ"ל גולן מחשבת, גילי פרס, "בין גולן מחשבת לקואופרטיב דן נתגלעו בתחילה מחלוקות, אולם בעת האחרונה התחממו היחסים בינינו. בסוף השבוע החלטנו לרכוש 50% מהחברה, ובכך להפוך לשותפים באמד ביחד עם קואפרטיב דן. אנו נמנה את המנכ"ל לחברה ואילו דן ימנו את היו"ר ואת חשב הכספים לחברה. דן מעוניינת להפוך את אמד לחברת השקעות גדולה, וזו תהווה פלטפורמה טובה לגיוס כספים באמצעות הנפקות אג"ח וכו'".

אמד היא חברה פרטית המחזיקה בחברות העוסקות בנדל"ן והשכרת רכב. על-פי הדו"חות הכספיים שלה ל-2004, יש לה נכסים בהיקף כולל של 220 מיליון שקל.

בין הנכסים, מגרש חניה בבת-ים עליו ניתן לבנות 25 אלף מ"ר משרדים, מגרש חנייה בארלוזורוב בת"א, עליו מתוכננות 190 יח"ד וחניון ציבורי של 145 מקומות חנייה.

כמו כן בבעלות אמד חניון אוויס בר"ג עליו ניתן לבנות 9,000 מ"ר, חלק מחניון דן בשיכון דן, ועוד.

גולן מלאכת מחשבת נרכשה לפני מספר חודשים בידי דסאו, אשר שילם 8 מיליון שקל תמורת 56.5% ממניותיה. מעת רכישתה, החברה רוכשת נכסים מניבים וכן נכסים מוטי תיירות בכל הארץ. דסאו ימקם את משרדיו ברחוב הברזל שברמת החי"ל בת"א, בבניין שרכש לאחרונה תמורת 3.7 מיליון דולר.

דסאו מבצע בימים אלו מסע רכישות נרחב, כך למשל רכש לאחרונה 3 מגרשים באשדוד ובאילת בהשקעה כוללת של 4.2 מיליון דולר. בעיסקה העיקרית רכש 50% ממגרש בן 10.6 דונם, המיועד לבניית בניין של מקבץ דירות בן 200 דירות, שיושכרו בעתיד לעולים באמצעות משרד הקליטה בעיר אשדוד, תמורת 2.25 מיליון דולר.

בנוסף, דסאו רכש 80% ממגרש בן 14.6 דונם באילת, המיועד לבניית מלון ומרכז מסחרי, תמורת 1.47 מיליון דולר. כמו כן, רכש 50% ממגרש בן 16.5 דונם באילת, המיועד למרכז תחבורה ותחנת דלק, תמורת 460 אלף דולר.

כמו כן, דסאו רכש לאחרונה את כפר הנופש של קיבוץ האון תמורת 23 מיליון שקל. כפר הנופש האון ממוקם בחופה המזרחי של הכנרת ומשתרע על פני 63 דונם. המקום כולל 96 יחידות נופש, מבנים נלווים וכן רצועת חוף בשטח של כ-400 מטר.

גולן נסחרת כיום לפי שווי של 36 מיליון שקל וברשותה הפסד צבור של 66 מיליון שקל. דסאו, שכבר העביר לגולן חלק מעסקיו הפרטיים בתחום הנדל"ן, רכש לאחרונה, כאמור, 56% מהחברה תמורת כ-8 מיליון שקל, לפי שווי מוערך של 14 מיליון שקל, מאז זינק שווי החברה ב-370%.

לדברי מנכ"ל גולן, גיל פרס, "החברה מנהלת היום מגעים לביצוע מספר עסקאות נוספות, ביניהן רכישת בית מלון גדול בצפון תמורת עשרות מיליוני שקלים, וכן השקעה במספר מפעלי תעשייה הנמצאים מתחילת דרכם. אנחנו בהחלט מאמינים בתחום התיירות, וחושבים שהתעשייה נמצאת במצב של התייצבות. בכפר הנופש האון אנחנו מתכננים לבצע השקעה ראשונית של כמיליון דולר, ובהמשך לשדרג את המקום להיות מעין אתר קלאב-מד, תוך הרחבת מספר יחידות הנופש ואתרי ההסעדה והבידור".