מפרק החברה האמריקנית של האחים אליעזרוב: האחים החלו לשתף עמי פעולה

מבקש מביהמ"ש להקפיא למשך חודשיים את ההליך בו נקט לפירוק החברה; במידה ששיתוף הפעולה הנוכחי ייפסק - תוגש הבקשה מחדש

רו"ח חן ברדיצ'ב מבקש להקפיא למשך חודשיים את ההליך בו נקט לפירוק החברה האמריקנית של האחים דן וגד אליעזרוב.

לטענתו, במהלך השבועיים האחרונים החלו האחים אליעזרוב לשתף עמו פעולה בנוגע לחברה זו. לדבריו, ההקפאה נועדה לשם בחינת שיתוף הפעולה של האחים אליעזרוב, לרבות גביית החובות מהחייבים בארה"ב, ובמידה שיימצא כי שיתוף הפעולה הנוכחי ייפסק - תוגש הבקשה מחדש.

המפרק טוען, באמצעות עו"ד חגי אשלגי, כי בקשתו הוגשה לנוכח כשלון ניסיונותיו להבטיח את איסוף נכסי החברה בארה"ב, ואולם לפני כשבוע נפתח חשבון לחברה האמריקנית בבנק לאומי בניו-יורק אליו אמורים להיות מופקדים התקבולים המופקדים לחברה מהחייבים בארה"ב.

לדברי המפרק, לפני כשבוע העבירו האחים אליעזרוב ובני משפחתם לחשבון זה סכום של 500 אלף דולר, אולם טרם ניתן לוודא עם הבנק כי ההעברה בוצעה בגלל תקופת החגים בארה"ב.

בבקשה לפירוק החברה האמריקנית טען המפרק, כי החברה הישראלית אליעזרוב ראובן ובניו יהלומים, היא זו המבצעת את רכישות אבני היהלום, ליטושם והכנתם למכירה בשוק, ואילו החברה האמריקנית היא הזרוע המשווקת. לדברי המפרק, בעוד החברה הישראלית מוציאה את מירב ההוצאות, מרבית ההכנסות מועברות לחברה האמריקנית וידוע לו כי בחשבון הבנק של האחים אליעזרוב בחברה האמריקאית מצוי סכום של יותר מ-3 מיליון שקל. (פש"ר 1853/05).