כתב האישום נגד יועץ ההשקעות סביון משפטי: הונה משקיעים בהיקף של 2.5 מיליון דולר

לטענת התביעה, משפטי השתמש בכסף שהעבירו לו המשקיעים לצרכיו הפרטיים ולהשקעות בעלות סיכון הפסד גדול מאוד

יועץ ההשקעות סביון משפטי (40) מת"א הואשם אתמול (ב') בבית המשפט המחוזי בת"א בהונאה של משקיעים בהיקף של 2.5 מיליון דולר.

בכתב האישום נאמר, כי משפטי הוא יועץ בשוק ההון ושותף בחברת משפטי-סאקס, הנותנת בין היתר שירותי ייעוץ ושוק ההון בארה"ב.

בשנת 2001, בעקבות אסון התאומים, הפסיד הנאשם 1.5 מיליון דולר, שהיוו 70% מתיק ההשקעות של לקוחותיו. הנאשם לא סיפר ללקוחותיו על הפסדיו אלה, והמשיך לגייס מיליוני דולרים ממתלוננים שונים עד דצמבר 2005.

על-פי כתב האישום, משפטי גם פעל במירמה כשהבטיח ללקוחות שמדובר בהשקעות ללא סיכון של הפסד ועם תשואה גבוהה מובטחת.

נציגת התביעה, עו"ד גלי חצב, טוענת כי בפועל השתמש הנאשם בכסף שהועבר לו להחזר השקעות למתלוננים וללקוחות אחרים, לצרכיו הפרטיים ולהשקעות בעלות סיכון הפסד גדול מאוד.

במהלך כל התקופה הציג הנאשם במירמה למתלוננים, הן בעל-פה והן על-ידי מסמכים אותם זייף, מצג לפיו כספם קיים ומניב רווחים כפי שהבטיח להם. בדרך זו, טוענת התביעה, קיבל הנאשם במירמה בנסיבות מחמירות ובהסתמך על מצגי שווא שקריים כ-2.5 מיליון דולר.

כתב האישום כולל 10 אישומים של גניבה בידי מורשה וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. באישומים אלה נאמר, כי הנאשם הבטיח למתלוננים תשואה מובטחת על כספם בשיעורים הנעים בין 10% ל-15%.

הנאשם מואשם עוד בסחיטה באיומים כנגד אחד מהמתלוננים, ונטען כי הוא איים עליו בפגיעה ברכושו כדי להניאו מלהתלונן במשטרה.

עוד הוא מואשם בעבירות של זיוף ושימוש במסמכים מזויפים. בין היתר, נאמר כי הנאשם הבטיח לאחד המתלוננים לרכוש מניות של חברת אמפייר און ליין בבורסה בלונדון, והבטיח לו במירמה רווח של 30%-40%.

סביון משפטי מואשם עוד ב-2 אישומים, שעניינם ניסיון לקבל במירמה מאות אלפי דולרים נוספים ממתלוננים נוספים, לשם השקעה בעסקאות יהלומים.

סעיף האישום השלושה עשר מייחס למשפטי עבירות של השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט. נטען, כי בהתאם להנחייתו מחק שותפו למשרד משפטי-סאקס, לורנס סאקס, את כל קובצי האקסל במחשב, מתוך כוונה להשמידם כדי שלא יוכלו לשמש כראיה להליך שיפוטי. זאת, לאחר שסיפר לשותפו על כך שהפסיד את כל כספי המתלוננים שניתנו לו. לטענת התביעה, מדובר היה בקבצים שהיו מצג השווא אותו הציג הנאשם לשותפו בדבר ניהולו את כספי המתלוננים.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את משפטי עד לתום ההליכים נגדו. בבקשה נאמר כי משפטי מסוכן לביטחון הציבור והעיד על עצמו ש"סה"כ הפסיד כ-10 מיליון דולר" לאנשים, שונים ביניהם המתלוננים בתיק זה.

עוד נאמר, כי בידי הפרקליטות ראיות להוכחת האישומים, שעיקרן הודאות של משפטי כמעט בכל המיוחס לו בכתב האישום, עדויות המתלוננים, קלסר מסמכים מזויפים שנתפס בידו, שעשה בו שימוש על מנת להונות את המתלוננים ותדפיס חשבון בנק שלו.

הדיון בבקשה נדחה לבקשת בא כוחו של משפטי ליום 10.1.2006, ועד למועד זה יישאר משפטי במעצר.

בבקשה נאמר כי על פי כתב האישום, משפטי הוא סוחר בשוק ההון ומשקיע בבורסה של ארה"ב, וכי הוא פעל בדרכי מרמה שכללו אף זיוף מסמכים רשמיים של בנק, על מנת לשוות למרמה שלו נופך אמין. (ת.פ 40004/06).