ההליכים למימוש עסקת נצב"א יעוכבו עד ה-10 לחודש; לתביעה צורפו 184 מתנגדים

107 עובדי אגד ובעלי מניות מתנגדים למכירת 63.5% מנצב"א החזקות לחברת מישור הולדינגס תמורת 626 מיליון שקל

נאמן עסקת מכירת חברת נצב"א החזקות לחברת מישור הולדינגס, ויועצה המשפטי של חברת-הבת נצב"א התנחלות, הודיעו אתמול (ב') בדיון בביהמ"ש המחוזי בירושלים, כי לא יבצעו פעולה למימוש הסכם המכירה עד לדיון ב-10 לינואר 2006.

הדיון התקיים בתביעה שהוגשה על-ידי 107 חברי אגד וגימלאיה, בעלי מניות בודדים של חברת נצב"א התנחלות.

ההליכים המשפטיים הם עקב התנגדות עובדי אגד ובעלי מניות בנצב"א התנחלות לעיסקה למכירת 63.5% מחברת-הבת, נצבא החזקות, לחברת מישור הולדינגס של משפחת שטרית, תמורת 626 מיליון שקל.

במקביל, התקבלה בקשה של 184 מתנגדים לעיסקה להצטרף כתובעים. בבקשתם נטען, באמצעות עו"ד שוקי ננר, כי מדובר בנושא דחוף כי נצב"א להתנחלות, יו"ר הדירקטוריון שלה ונאמן העסקה, עו"ד אורי ברימר, נקטו במהלכים שונים למימוש מיידי של העיסקה. לטענתם, הוחתמו בעלי מניות בודדים של נצב"א התנחלות על הסכמתם למכירה מיידית של מניותיהם ומסמכי לוואי שונים.

עוד צוין בבקשה, כי 1,099 מבין 4,000 בעלי המניות של נצב"א התנחלות, חתמו על יפויי כוח המתנגדים למכירת המניות.

טענה נוספת שמעלים המתנגדים היא, כי השערוך לשווי החברה קודם לעיסקה לא נעשה בדרך הולמת. לדבריהם, השערוך נעשה ב-2004, שנה וחצי לפני כינוס האסיפה הכללית, אשר אישרה את העיסקה. הוא נעשה בחופזה ובשטחיות ובדרך שגויה.

לטענתם, ב-2005 לא נעשה שערוך כלל, אלא התאמה של השערוך הקודם בהתעלם מעסקאות ענק שבוצעו במהלך השנה.

נצב"א החזקות הבורסאית רשמה זינוק חד ברווח הנקי שלה בששת החודשים הראשונים של 2005. הקבוצה הרוויחה 45 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.