בלידר מעלים את מחירי היעד ללאומי ופועלים

נוקבים ללאומי מחיר של 21.5 שקל בהמלצת "קנייה" ולפועלים 24.5 שקל ב"תשואת יתר"

בית ההשקעות לידר מעדכן היום מעלה את מחירי היעד למניות בנק לאומי ובנק פועלים . נוקב ללאומי מחיר של 21.5 שקל בהמלצת "קנייה" ולפועלים 24.5 שקל ב"תשואת יתר".

בסקירה מציינים כי המשך הצמיחה במשק יחד עם המהלכים המרשימים שהבנקים ביצעו בשנים האחרונות, לרבות הליכי התייעלות וניקוי תיק האשראי, ימשיכו לבוא לידי ביטוי בתוצאות חיוביות בשנים הקרובות. בלידר צופים שיפור הן כתוצאה מירידה בהפרשות לחומ"ס והן מהצמיחה בפעילות במשק.

כמו כן מציינים בבית ההשקעות, כי ניתן לומר בודאות שוועדת בכר תרמה משמעותית לשווי הבנקים. הם מאמינים כי השילוב של המחירים הגבוהים מאד שהבנקים קיבלו בתמורה, יחד עם עמלות ההפצה והרווח הגלום במכירת מוצרי ביטוח בפנסיה, מוסיפים לשווי הבנקים כ- 10%-20%.

בנוסף, מדגיש אלון גלזר, אנילסט הבנקאות והביטוח של בית ההשקעות, כי הירידה במס חברות ובמע"מ מביאה לכך שהבנקים ירוויחו ב-2010 כ-20% יותר ממה שהם הרווחיו ב-2004. המשמעות הינה שאם בנק היה אמור להסחר במכפיל הון של 1.5 היום הוא זכאי למכפיל הון של 1.8.

בלידר גורסים כי מכפיל ההון האמיתי של הבנקים נמוך מהמכפיל הנוכחי. מכירת הנכסים הפיננסיים צפויה להכניס רווח הון שיוריד את מכפיל ההון של הבנקים בכ-105. לכך יש להוסיף את הלימות ההון הגבוהה שמשמעותה שבפועל ניתן לייצר תשואה גבוהה יותר (במקרה של חלוקת דיבידנדים).

זאת ועוד, בלידר מציינים כי אם לא תתרחש הרעה במצב הפוליטי מדיני יש לדעתם עוד מקום לעליות. זאת כיוון שהבנקים ממונפים על מצב המשק הן בתוצאותיהם הכספיות והן בהתנהגות המניות, הרבה בגלל אחזקות הזרים.

בנוסף מדגישים כי למרות תחזיות הבנקים לרווחיות גבוהה בחו"ל, הם חושבים שהסיכון בהרחבת פעילות זו גבוה מאד ובשלב זה לא מוספים תוספת שווי לפעילות העתידית של הבנקים בחו"ל.

בין שני הבנקים מעדיפים בלידר את לאומי על פועלים. זאת מאחר ולאומי נסחר היום במכפיל הון הנמוך בכ-10% מזה של פועלים, כאשר בניטרול האחזקות הראליות (מגדל אפריקה והחברה לישראל) מדובר בפער של למעלה מ-20%. פער זה לא מוצדק להערכתם ולפיכך הם מאמינים כי מניית לאומי מעניינת יותר.