מרקורי במורד המדרון: המניה יוצאת מה-S&P500

אתמול הודיעה הנהלת הנאסד"ק על העברת המניה מהרשימה הראשית למסחר במניות ה"פינק-שיט"

חדשות טובות ממרקורי הן מצרך נדיר לאחרונה. היום הודיעו מנהלי סטנדרד אנד פור'ס כיהחברה יצאה גם ממדד ה-S&P500, עוד שלב בהידרדרותה של מרקורי בשוק ההון האמריקאי.

אתמול מרקורי קיבלה הודעה מפאנל הרישום של נאסד"ק כי המניה שלה נמחקת מהרשימה הראשית של נאסד"ק. המניה תעבור להיסחר ברשימה המשנית (ה-pink-sheets) תחת הסימול MERQ (המקורי).

מרקורי, מספקת טכנולוגיה לאופטומיזציה של עסקים, נכשלה בהגשת הדו"חות הכספיים שלה, הסיבה לכך נבעה מניהול כוזב, נאמר בעדינות, של כתבי האופציות שלה ודרכי מימושן.

יציאתה של מרקורי מה-S&P500 מהווה נדבך נוסף כתוצאה מהאירועים שפקדו את החברה בחודשיים האחרונים.

מדד ה-S&P500 משקף את הלך הדברים בשוק האמריקאי ומשמעות יציאתה של מרקורי מקשה עוד יותר על סחירותה ופגיעותה, הקיימת גם כך, כתוצאה מהוצאתה מרשימת המניות הנסחרות בנאסד"ק.

הבעיה העיקרית של מרקורי נעוצה בכך שהחסרונות עלולים להרתיע רבים מהמשקיעים שמחזיקים כיום במניה. כתוצאה מכך, העברתה לרשימה המשנית אתמול מהנאסד"ק והיום יציאתה מהמדד S&P500 עלולים לגרום לרבים למכור את אחזקותיהם במניה. הסיבה העיקרית נעוצה באחזקותיהם של קרנות אינדקס, המחקות את פעילות מדדים שונים (כמו אלו שהוצאה מהם מרקורי). קרנות אלו צפויות למכור בימים הקרובים את אחזקותיהם במרקורי, עם יציאתה משני המדדים החשובים האמורים.

מרקורי תהפוך כעת לחברה יוצאת דופן ברשימה המשנית, שכן ברשימה זו נסחרות מניות של חברות ששווי השוק שלהן נמוך מהמינימום שנקבע למסחר ברשימה הראשית, וחברות שמספר המשקיעים שלהן נמוך יחסית. שני קריטריונים אלה לא חלים על מרקורי.