ביהמ"ש הוציא צו לפירוק עמותת "התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה"

רשם העמותות: העמותה לא הגישה מיום הקמתה את המסמכים שעליה להגיש לפי החוק, חוץ מפרוטוקול אסיפה כללית מדצמבר 1995

לבקשת רשם העמותות, הוציא בית המשפט המחוזי בת"א צו לפירוק עמותת ש"ס - התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה מבני-ברק.

בבקשת הפירוק שהוגשה באוגוסט 2005 נטען, כי העמותה שנרשמה במשרדי רשם העמותות בספטמבר 1985, הוקמה לטפח את ערכיה המסורתיים והיהודיים של היהדות הדתית וחינוך הנוער ליהדות ולדתיות.

לדברי רשם העמותות, במסגרת בדיקתו התברר, כי זו פועלת בניגוד לחוק העמותות. דהיינו, מיום הקמתה לא הגישה את המסמכים שעליה להגיש לפי החוק, חוץ מפרוטוקול אסיפה כללית מדצמבר 1995.

בנובמבר 1990 שלח הרשם לעמותה מכתב דרישה להמצאת המסמכים. כאשר לא התקבלה תשובה מהעמותה, שלח בדצמבר 1994 ובספטמבר 1995 מכתבי דרישה להמצאת המסמכים לרפאל פנחסי, גזבר ואחד ממייסדי העמותה.

ביולי 1999 הודיע רשם העמותות לעמותה, כי אם לא יומצאו המסמכים הנדרשים, הוא יפעל למחיקתה מפנקס העמותות. לאחר שלא הגישה את המסמכים הנדרשים, שלח לה הרשם בנובמבר 2004 מכתב התראה לפני פירוק, ובו דרישה להמצאת המסמכים. אולם העמותה לא ענתה למכתב זה.

לדברי רשם העמותות, עולה מאי-הגשת דו"חות ופרוטוקולים מטעם העמותה, כי זו פועלת בניגוד לחוק ולתקנונה, ואף אינה פועלת לקידום מטרותיה. בנסיבות אלה מן הדין להורות על פירוקה.

בית המשפט נעתר אתמול (ד') לבקשות נוספות של רשם העמותות, להוציא צווי פירוק נגד עמותות נוספות שאינן מגישות דו"חות כספיים, מסמכים ופרוטוקולים, ביניהן עמותת חינוך ותרבות - משקי חירות בית"ר, מבית ז'בוטינסקי בת"א, האיגוד היהודי הבינלאומי לצמחונות מת"א, עמותת הרושמים - אגודה חדשה של סופרים לקידום הספרות והאמנות בישראל, עמותת קול ודממה, ועמותת החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית אצל ההסתדרות הרופאים בישראל. (תיק פש"ר 1790/05).