אולמרט בישיבת הממשלה הבוקר: עיני כולנו כעיני העולם כולו נשואות לבית החולים

(עידכון) כינוס הממשלה התחייב על פי חוק יסוד הממשלה ונועד להודיע באופן רשמי לממשלה כי אולמרט התמנה באופן זמני מחליף לראש הממשלה * שרי הליכוד הודיעו כי ישארו בממשלה לאור מצבו של רוה"מ

ישיבת הממשלה החלה הבוקר בעקבות מצבו של ראש הממשלה. את הישיבה מנהל ממלא המקום, אהוד אולמרט. אולמרט פתח את הישיבה ואמר: "בשם כל חברי הממשלה אנו שולחים חיבוק לבניו של רוה"מ ומתפללים לשלומו. במהלך הלילה והבוקר עמדתי בקשר עם אנשי לשכת ראש הממשלה ועודכנתי לגבי מצבו. אריק חבר קרוב של כולנו. זה מצב קשה שאיננו רגילים לו. עיני כולנו כעיני העולם כולו נשואות לבית החולים. זוהי שעה קשה לכולנו", דברי אולמרט.

שרי הליכוד הודיעו כי ישארו בממשלה לאור מצבו הקשה של ראש הממשלה ומצב החירום במדינה.

משרד ראש הממשלה הודיע על כינוס רשמי של ישיבת ראש ממשלה ביום ה' בבוקר בשעה 9 בירושלים. צעד זה מחויב על פי חוק יסוד: הממשלה ונועד להודיע באופן רשמי לממשלה כי התמנה באופן זמני מחליף לראש הממשלה שנבצר ממנו לכהן בתפקידו בשל מצבו הבריאותי.

מזכיר הממשלה ישראל מיימון יכריז באופן רשמי על מילוי מקומו של ראש הממשלה אריאל שרון על ידי ממלא מקומו, שר האוצר והתמ"ת אהוד אולמרט בפני שרי הממשלה. ראש הממשלה בפועל, אולמרט, ימלא החל ממחר מכלול של תפקידם וביניהם יכהן כשר הפנים, שר הבינוי והשיכון, שר התקשורת, שר החקלאות, שר הדתות ועוד.

תפקידו של ראש הממשלה בפועל אולמרט שהתמנה לשמש בתפקידו למשך 90 יום עד לבחירות הצפויות ב-28 במרס. הסמכויות שמוענקות לראש הממשלה מתבצעות גם במישור הפוליטי מדיני בטחוני. זה אינו חסוי שמצבה הביטחוני והמדיני של ישראל נמצא כעת בתקופה שברירית. מדרום ירי קאסמים מצפון ירי קטיושות על גזרת הצפון הבחירות לרשות הפלסטינית ובל נשכח את הבחירות לכנסת ה-17.

ראש הממשלה אריאל שרון שמכהן כיו"ר מפלגת תנועת 'קדימה' שהקים יחד עם שרים וח"כ שהלכו אחריו והתפטרו מסיעות שונות צרף גם את אולמרט שנבחר לשמש כמספר שתיים ברשימה. אולם הסידור הרשמי של מועמדי המפלגה לכנסת טרם נקבע. בשבועות האחרונים טרחו לומר אנשיו של שרון כי "הרשימה נמצאת בראשו של שרון".