לידר מקבוצת שרפ"ק מקימה את זרוע הפיננסים שלה: לידר שוקי הון

תרכז תחת קורת גג אחת את כל הפעילויות בשוק ההון * המחזור המשולב של כל הפעילויות נאמד בכ-70 מליון שקל

לידר מקבוצת שרם, פודים קלנר מבצעת ארגון מחדש של פעילותה בשוק ההון, ומקימה את זרוע הפיננסים של הקבוצה אשר תרכז את כל הפעילות בשוק ההון המקומי והזר. הזרוע החדשה, שתקרא מעתה "לידר שוקי הון", תרכז את כל פעילות הקבוצה בתחומי החיתום, ההנפקות הפרטיות ההפצות, המסחר בניירות ערך והברוקרג'.

יו"ר החברה החדשה, יאיר פודים, מסר כי לאור השינויים בשוק ההון ויישומן של המלצות ועדת בכר, החליטה הקבוצה לבצע ארגון מחדש שנועד להכניס תחת קורת גג אחת, את כל הפעילויות, ולנצל את הסינרגיה שביניהן.

לחברה החדשה יועברו כל הפעילויות של בית ההשקעות לידר ושות' שעוסק בתחומי הברוקרג', ההנפקות, מחקרי מיקרו ומאקרו, הפצות של מניות וניירות ערך להמרה וכן עסקאות מחוץ לבורסה.

לחברה החדשה יועברו גם כל הפעילות של חברת "לידר הנפקות" וכן תכלול גם את פעילויות בית ההשקעות "ילין לפידות" שחוזה לרכישת 30% מהבעלות עליו נחתם בחודש נובמבר אשתקד.

עוד ציין פודים כי החברה החדשה תפעל גם בשווקים הבינלאומיים. זאת בהמשך להתקשרותה של לידר הנפקות עם בנק ההשקעות סימור פירס וכן לאור החלטת בית ההשקעות האמריקני WR המברכט לפתוח נציגות בישראל באמצעות בית ההשקעות לידר ושות'.

"אנו רואים בהקמת החברה החדשה שלב נוסף בביסוסה של קבוצת שרם-פודים-קלנר כמובילה בשוק ההון. החברה החדשה תאפשר ניצול מיטבי של המשאבים הקיימים כיום בידי הקבוצה וכן את מימוש הפוטנציאל הגדול הטמון כיום בשוק ההון". אמר פודים. לדבריו, המחזור המשולב של כל הפעילויות נאמד בכ-70 מליוני שקל.

דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון מסר כי ריכוז הפעילויות ישלב את היתרונות היחסיים של לידר ושות' ולידר הנפקות ויתרום לקפיצת מדרגה נוספת בפעילות הקבוצה בתחום גיוסי ההון והמסחר בניירות ערך.

לידר שוקי הון הגישה טיוטא לגיוס הון אך יצויין כי מבנה ההנפקה והיקף הגיוס טרם גובשו סופית.