מעלות: מוטי זיסר וחברת דוד לוי מתכננים מרכזי בילוי ונופש במונפורט

זיסר יבנה כפר נופש אירופאי בהשקעה של 50 מיליון דולר על 70 דונם

פרויקט אגם מונפורט בעיר מעלות הולך וצובר תאוצה. בתקופה האחרונה החלה חברת דוד לוי ואחיו מחולון בהקמת מרכז בילוי, ובמקביל החליט מוטי זיסר, בעליה של חברת אלסינט, לקדם את עבודות התכנון להקמת כפר נופש בקרקע שרכש במקום.

האגם המלאכותי אגם מונפורט הוקם ביוזמת ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט. בהקמת האגם, ששטחו 55 דונם, הושקעו 30 מיליון שקל. האגם מהווה אחת האטרקציות התיירותיות הבולטות בצפון בו מתקיימת פעילות נופש ימית, וסביבו הוקמו טיילת, אולם החלקה על הקרח, מסלול קארטינג ובריכת שחייה.

על-פי התוכנית המקורית הוקצו 120 דונם בשטח שמעל האגם להקמת פרויקט נופש ופנאי. הפרויקט, הצופה על האגם, יועד לתיירות עם דגש על תיירות חוץ, ולכן הוקפא למשך מספר שנים עקב המצב הבטחוני המעורער שהביא לירידה משמעותית במספר התיירים.

חברת דוד לוי ובניו מתכננת להקים מרכז בילוי, מסחר וחדרי אירוח על שטח של 13 דונם, בהשקעה של 10 מיליון דולר. מרכז הבילוי עתיד לכלול ספא ומרכז בתי קולנוע הכולל אטרקציות. היזם מוטי זיסר, שבבעלותו 70 דונם במתחם, מתכנן לבנות כפר נופש ייחודי בסגנון אירופאי. לתכנון הכפר נשכרו שירותיו של אורי שטרית, ששימש בעבר כמהנדס העיר ירושלים. על-פי ההערכות יושקעו בהקמת כפר הנופש כ-50 מיליון דולר.

שלמה בוחבוט אמר השבוע ל"גלובס", כי הוא מברך על התעוררות הפרויקט לחיים. להערכתו הפרויקט יגדיל את מספר התיירים באזור, ועם חנוכתו יתווספו מאות מקומות עבודה לתושבי האזור מוכה האבטלה.