אוסיף מימשה נכס ברווח של 25 מיליון שקל

תשואה של 61.5% על ההשקעה בשנתיים וחצי בלבד. על אקזיט מכובד זה הודיעה היום חברת הנדל"ן אוסיף. החברה מימשה ביחד עם שותפותיה במיזם בבולגריה את יתרת אחזקותיהן (50%) בפרויקט להקמת 80,000 מ"ר מקרקעין, כאשר חלקה של אוסיף במיזם עומד על 12.5%.

הנכס כולו הוערך לפי שווי של 90 מיליון אירו כך שאוסיף תקבל 11.25 מיליון אירו ותרשום רווח הון של כ-25 מיליון שקל. חברת אביב, חברה פרטית בשליטת משפחת אביב ובעלת השליטה באוסיף, מחזיקה 12.5% מהמיזם ותרשום רווח הון דומה. על-פי הערכות את יתרת האחזקות במיזם (25%) מחזיקה תיאטראות ישראל, שאוסיף משתפת איתה פעולה במספר עסקאות נדל"ן.

את חלקן של אוסיף, אביב ותיאטראות ישראל קנתה קרן ההשקעותFELLSTONE.

השותפים הישראלים מכרו את המחצית השנייה של המיזם כבר במהלך יולי האחרון לאותה קרן ההשקעות, אלא שהעסקה הראשונה בוצעה לפי שווי של 74 מיליון אירו לעומת 90 מיליון אירו בעסקה הנוכחית.

"הייתה לנו אפשרות לממש את כל הנכס כבר ביולי, אבל היינו בטוחים כי ערכו יעלה, לכן העדפנו להשאיר אצלנו 50%, מסתבר שצדקנו". כך אומר היום דורון אביב, מנכ"ל אוסיף. "סגירת חוזי השכירות מתקדמת בקצב מהיר מאוד, רמת הביטחון של הרוכשים עלתה, והמחיר בהתאם, הגענו למסקנה כי זה הזמן לממש".

אביב מעריך כי רכישת השטח, הייזום בו וכל עלויות האחזקה ינועו סביב 285 מיליון שקל. השווי הממוצע בו נמכר הנכס עומד על 82 מיליון אירו, כ-460 מיליון שקל, כך שאוסיף הרוויחה, כאמור, 61.5% תוך שנתיים וחצי.

אביב אומר כי המימוש המהיר בבולגריה משקף את המדיניות של החברה: "אנו לא חברת נדל"ן מניב, ייעודה של החברה כיום הוא ייזום מהיר, מכירה והמשך לפרויקט הבא. ענף הנדל"ן מתעורר לראשונה זה 10 שנים ויש לנצל זאת.

"כמות הכסף החופשי גדלה מאוד, דבר אשר משפיע בראש ובראשונה על הנדל"ן, המגמה טרם בשיא עדיין יש סכומי עתק בקרנות בינלאומיות אשר מחפשות שטחים ראויים להשקעה".

אוסיף נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של כ-52 מיליון דולר. בבעלותה של החברה מספר פרוייקטי נדל"ן במרכז הארץ, שבין הבולטים בהם אפשר למצוא את שכונות יוקרה בצפון תל-אביב ואת מגדל משה אביב ברמת גן.

בנוסף לעסקי הנדל"ן החברה פועלת גם בתחום התשתיות. כיום היא עוסקת בסיום הקמת פרויקט התפלת המים בפלמחים, בשיתוף עם חברת ויה מאריס, פרויקט זה יצטרף לפרויקט התפלה של 100 מיליון מטר קוב בחדרה. נזכיר, כי החברה נגשה למכרז על הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. "