המדינה: לעכב את ביצוע פסק הדין למתן חשבונות לחוקר הפרטי מיכה רותם

ביהמ"ש חייב את רשות המיסים להציג לרותם חשבונות על כספים שהצליחה לגבות בעקבות חקירות שביצע בנוגע להעלמות מס

המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להורות על עיכוב ביצוע החלטתו למתן חשבונות לחוקר הפרטי מיכה רותם. לפני שבע שנים הגיש רותם תביעה למתן חשבונות נגד המדינה בטענה כי המדינה התחייבה לשלם לו 10% מסך כל התשלומים שייגבו מנישומים עליהם ביצע חקירה בנוגע להעלמות מס.

במארס 97' הודיעה המדינה לרותם כי ישולם לו 330 אלף שקל, אולם רותם סבור כי נחשף בפניו מידע חלקי בלבד, וביקש לקבל פירוט מלא של כל הסכומים ששילמו 53 נישומים ולשלם לו תשלום בשיעור 10% מכל הסכומים הללו. המדינה טענה כי שילמה לרותם גמול לפי מספר זה של נישומים. בדצמבר 02' התקבלה תביעתו של רותם למתן חשבונות בנוגע לנישומים אלה.

לפני חודש נעתרה השופטת דרורה פלפל לבקשתו של רותם, באמצעות בא כוחו עו"ד גיורא אלדן, להורות למדינה לבצע בשלמות את הוראות פסק הדין מדצמבר 2002.

השופטת פלפל החליטה, כי הבדיקה והמסירה של החשבונות לרותם תהיה עד 5 בפברואר, וכי התשלום בגין חשבונות אלה יהיה עד5 במארס. בבקשה לעיכוב ביצוע החלטה זו טוענת המדינה כי השופטת חייבה אותה במתן חשבונות לרותם, בהתייחס לרשימה הכוללת 100 שמות, וכי החלטה זו עומדת לסתירה בפסק הדין מדצמבר 02' לפיו היא חויבה במתן חשבונות בגין רשימה בת 53 נישומים בלבד.

המדינה מבקשת לעכב את ביצוע ההחלטה עד להכרעת בית המשפט העליון בבקשת רשות הערעור שבכוונתה להגיש. (ת.א 2052/98).