פורטיסימו בדרך לוול-סטריט; תגייס 24 מיליון דולר לשלד בורסאי

פורטיסימו אקוויזישן הגישה אתמול טיוטת תשקיף ראשונה * החברה מעוניינת למזג לתוכה פעילות של חברה ישראלית

אם אתם במקרה בעליה של חברה פרטית, הזקוקה בדחיפות להון ומעוניינת תוך כדי גיוסו להיכנס בדלת האחורית לשוק ההון האמריקני, אתם יכולים לעיין ברשימה ההולכת ומתארכת של שלדים בורסאיים ישראלים, אשר עושים לשם את דרכם. כיום רשומים למסחר ברשימת הבולטין-בורד שני שלדים ישראלים - מרקטור פרטנרס אקוויזישן וישראל טכנולוג'י אקוויזישן, שעדיין לא איתרו יעד למיזוג. שניים אחרים נמצאים בעמדת המתנה לקראת רישומם למסחר - IGAC של כרמל ורניה ומתי קרפ ופורטיסימו אקוויזישן, של יובל כהן.

פורטיסימו אקוויזישן הגישה אתמול טיוטת תשקיף ראשונה לרשות לני"ע האמריקנית, לפיה ברצונה לגייס 24 מיליון דולר באמצעות הנפקה של 4 מיליון יחידות, לפי מחיר של 6 דולר ליחידה. פורטיסימו העניקה לחתם ההנפקה - EarlyBirdCapital - את האופציה לרכוש ממנה 600 אלף יחידות נוספות ולהגדיל את סך הגיוס בכ-3.6 מיליון דולר.

פורטיסימו אקוויזישן היא, כאמור, חברת Blank Check, חברה ריקה מתוכן, המעוניינת לצקת לתוכה פעילות של חברה ישראלית ובכך לאפשר לאותה חברה להיכנס לשוק ההון האמריקני בדלת האחורית. פורטיסימו הוקמה ארבעה ימים לפני תום 2005, ועל-פי התשקיף, היא מתכוונת להתמקד בחברות ישראליות או בחברות שיש להן פעילות בישראל.

מטבע הדברים, בעלת השליטה בשלד היא קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל, בראשות יובל כהן, לשעבר שותף בקרן ההון סיכון JVP. קרן פורטיסימו השקיעה בהקמת השלד 25 אלף דולר והיא מחזיקה ב-90% מהונו. יתר ה-10% מוחזקים בחלקים שווים על-ידי יאיר סרוסי ומייקל צ'יל, המכהנים כיועצים מיוחדים. סרוסי מכהן כדירקטור ניהולי של חברת Amdeal, הזרוע המסייעת של מורגן סטנלי בישראל וגם כדירקטור בחברות די.אס.פי.ג'י, החברה לישראל, אספן נדל"ן ופרוטרום. צ'יל מכהן כראש מחלקת ההשקעות הישירות של הקרן Paramount Biocapital. אם תונפק פורטיסימו, ידוללו בעלי המניות הקיימים לאחזקה של 18.75%.

מהתשקיף של פורטיסימו עולה כי בעלת השליטה בה, קרן פורטיסימו קפיטל, התחייבה לרכוש ממנה יחידות בשווי של כ-2 מיליון דולר בדרך של הנפקה פרטית, בעת ובעונה אחת עם השלמת ההנפקה הציבורית. עקב כך סך הגיוס נטו של פורטיסימו יסתכם בכ-22.9 מיליון דולר ויופקד בחשבון-נאמנות בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

הנהלת פורטיסימו כוללת כיום חמישה איש. יובל כהן המכהן כיו"ר וכמנכ"ל; אלי בלאט, סמנכ"ל הכספים, שהיה בעברו הרחוק אחראי על פעילות ה-OEM ורישוי מוצרים בצ'ק פוינט; מארק לסאניק, סגן נשיא; שמוליק בראשי, סגן נשיא, בעברו שותף בכיר במשרד רו"ח זיו-האפט ויוחאי הכהן, סגן נשיא, בעברו מנהל הפעילות של מגל בארה"ב.

קרן פורטיסימו קפיטל, בעלת השליטה בפורטיסימו אקוויזישן מתמקדת בהשקעה בחברות בוגרות בשוק הטכנולוגיה. באחרונה סגרה גיוס של 80 מיליון דולר, בו לקחו חלק גופים מוסדיים בישראל, ביניהם חברת הביטוח מגדל וקרן מקפת החדשה. עד היום ביצעה פורטיסימו שתי השקעות בחברות ישראליות - נור וטלרד.