הדסה ומנתח בכיר חויבו לפצות מנותחת ב-500 אלף שקל בשל שימוש במכשיר בניגוד להוראות

ביהמ"ש העליון: התנהגותם של בית החולים ופרופ' איתן שילוני מעוררת תהיות, אך אינה מקוממת

בית המשפט העליון דחה בסוף השבוע ערעור של פרופ' איתן שילוני ובית החולים הדסה וערעור שכנגד של מנותחת בבית החולים, רויטל מזרחי. העליון השאיר על כנו קביעה של המחוזי, לפיה על הדסה ושילוני לשלם למנותחת 500 אלף שקל בשל נזקים שנגרמו לה בניתוח שבוצע בהדסה על-ידי שילוני.

בית המשפט קבע, כי הדסה ושילוני אחראים בהתרשלות בכך שהעמידו את מזרחי בסיכון לנזק שנגרם לה שלא לצורך. מזרחי סבלה ממחלת הזאבת והיא נאלצה לעבור ניתוח להסרת הטחול.

בית המשפט המחוזי קבע, כי שילוני השתמש במכשיר בניגוד להוראות השימוש, ומכאן אחריותו לנזקים שנגרמו למזרחי אשר הגיעה לנכות תפקודית של 25%. כתוצאה מכך גם נפסק לה פיצוי בגין הפסד השתכרות.

השופט סלים ג'ובראן, בהסכמת השופטים אליעזר ריבלין ואסתר חיות, דחה את שני הערעורים. הוא ציין, כי הרישומים הרפואיים בניתוח ובסיכום המחלה אינם מציינים כלל את הסיבוכים שאירעו בניתוח, ופרטיכל הניתוח שנערך על-ידי שילוני איננו מתייחס בצורה מספקת לסיבוך בניתוח.

גם השקית שלתוכה נאסף הטחול נזרקה לפח, ובכך נגרם למזרחי נזק ראייתי. מזרחי ביקשה להטיל על שילוני הוצאות עונשיות.

ג'ובראן קובע, כי התנהלותם של הדסה ושילוני אמנם מעלה תהיות רבות, אך לא מדובר בהתנהגות מגונה ומקוממת עד כדי הטלת פיצויים עונשיים. את הדסה ושילוני ייצג עו"ד יעקב עוזיאל, ואת מזרחי - עו"ד עמוס גבעון. (ע.א 8382/04).