ביהמ"ש יחליט האם משרד מרוהט בו לא נעשה שימוש זכאי לפטור של חצי שנה מארנונה

המערער ניסה להשכיר את משרדו כשהוא מרוהט; ר"ג דחתה בקשתו לפטור בטענה כי המשרד אינו "ריק"

בית המשפט המחוזי בת"א התבקש להכריע בסוגיה עקרונית האם מי שמבקש להשכיר משרד מרוהט, זכאי לפטור של חצי שנה מארנונה, בתקופה שהמשרד מרוהט אך ריק מאדם, ובה הוא מוצג למתעניינים לשכור אותו.

הערעור שהגיש עו"ד מוטי בניאן, הוא נגד החלטת ועדת הערר על ארנונה כללית של עיריית רמת-גן.

המערער הוא בעלים של משרד בבניין ש.א.פ ברמת-גן. באוקטובר 2004 פרסם הודעה בה הוא מבקש להשכיר את המשרד עם הריהוט. באוקטובר-נובמבר 2004 עמד המשרד ללא שימוש. בניאן פנה לעירייה בבקשה לפטור אותו מתשלום הארנונה, אולם נענה בשלילה בנימוק כי המשרד נשאר מרוהט.

חברי ועדת הערר ציינו, כי מאחר והמשרד נשאר מרוהט, אין המערער זכאי לפטור מאחר וצו הארנונה קובע שני תנאים מצטברים לקבלת פטור של חצי שנה: שהמקום יהיה ריק ושאין משתמשים בו.

בערעור טוען בניאן, כי הכוונה במונח "ריק" היא למנוע מצב בו הבעלים מצהיר על אי-שימוש במושכר, אך מצד שני משאיר דברים המאפשרים לו להשתמש במושכר בסתר.

לדבריו, במקרה הנדון הוא לא עשה כל שימוש במשרד. לטענתו, הפרשנות תביא לתוצאה אבסורדית לפיה מי שמבקש להשכיר את הנכס שלו מרוהט, לא יוכל ליהנות מפטור בתשלום ארנונה.

הוא מבקש מבית המשפט לחייב את העירייה להשיב לו את דמי הארנונה בסך 5,000 שקל בגין החודשיים בהם משרדו היה ריק ועמד להשכרה. (עמ"נ 109/06).