ביהמ"ש מאשר זמנית העיסקה: נדחתה בקשת נזריאן לצו מניעה, במעמד צד אחד, בנוגע למכירת קאנטרי גלילות

לטענתו, למרות שהיה הסכם מחייב ולמרות שהועברה מיקדמה, נעשה "מחטף" וקנדה ישראל קנתה את המתחם

חברת באוהאוס, איש העסקים האיראני יצחק נזריאן והחברה האיטלקית D.E.A.R, פנו היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על מכירת הקאנטרי קלאב בצומת גלילות לקבוצת קנדה-ישראל והיהלומן יצחק ארבוב מסביון.

השופט, יהודה זפט, לא השתכנע כי יש דחיפות המצדיקה מתן צו במעמד צד אחד, וציין בהחלטתו כי ניתן יהיה לתקוף את ההתקשרות עם קבוצת קנדה-ישראל גם לאחר אישור הדירקטוריון. לטענתו, אין מקום לצו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על כינוס הדירקטוריון לאישור ההסכם.

בפנייה לבית המשפט טענו המבקשות, באמצעות עוה"ד מרון, ריזנברג ווינטרופ, כי למרות שנוהל עימן מו"מ שגובש להסכם מחייב, ולמרות שהעבירו מקדמה, נעשה "מחטף" שכתוצאה ממנו הועברה העיסקה לקבוצת קנדה-ישאל.

עוד טענו המבקשות, כי פחות מיומיים לפני שקבוצת קנדה ישראל חתמה על העיסקה היא התחייבה בפניהן כי היא לא תעשה את העיסקה בעצמה.

לטענתן, קנדה ישראל הפרה את התחייבותה, ניהלה מו"מ מזורז וחתמה על העיסקה לרכישת המתחם ב-45 מיליון דולר.

בתגובה שהעבירה אזורים מבעלות המתחם, באמצעות משרד יגאל ארנון, נאמר כי בינה לבין המבקשות לא נכרת כל הסכם. לטענתה, המו"מ נוהל במפורש בידיעה כי מתנהל מו"מ עם מספר גורמים במקביל וכי עד שלא ייחתם הסכם סופי ומחייב, אין לאזורים כל מחויבות כלפי אף אחד מהגורמים.

מתחם הקאירט קלאב משתרע על 110 דונם, בקו שני לים. במערבו מתוכנן להיבנות פרויקט מגורים, המיועד על-פי תב"ע בתוקף ל-300 יחידות דיור יוקרתיות, בשטח עיקרי של 120 מ"ר לדירה. (בש"א 3824/06).