אפריקה ישראל נסחרת בדיסקאונט של כ-25% אומרים בבית ההשקעות לידר ושות'

הבעת האמון של לבייב באפריקה ישראל מחזקת הערכתם ביחס למחיר המניה * מעניקים למניה המלצת "קניה"

בבית ההשקעות לידר ושות' מתחילים בסיקור מניית אפריקה-ישראל תוך הענקת המלצת "קניה" ומחיר יעד של 200 שקל. מחיר הגבוה בכ-25% ממחיר הנוכחי של המניה.

בלידר ושות' סבורים כי השלמת מכירת מניות לאומי ללב לבייב (ביום חמישי האחרון), מביאה להפחתת הלחץ על המניה, ובעיקר "תורמת לבטחון כי אפריקה נסחרת מתחת לשוויה, אם לבייב קונה במחירים האלה אנו מרגישים בנוח להצטרף אליו" אומרים שם. אם הזכרנו את בעל השליטה זה המקום לציין כי האנליסטים רואים בתרומתו ובתרומת פיני כהן, מנכ"ל החברה, חלק מהותי משוויה הנוכחי של החברה.

האנליסט אלון גלזר מעריך כי פעילותה של אפריקה בשלושת מוקדי הפעילות הנוכחיים: ישראל, ארה"ב ורוסיה, תימשך תוך גידול משמעותי בפעילות ברוסיה ובישראל (כל עוד לא נראה הרעה משמעותית במצב הבטחוני), ואילו בארה"ב הגידול יהיה זהיר וסלקטיבי יותר. עוד הם מציינים כי פניה של אפריקה גם להשקעות במזרח הרחוק ובפרט במנילה (פיליפינים) ושנגחאי (סין).

בישראל פועלת החברה בכל רחבי הארץ כאשר פעילותה משתרעת על כל תחומי פיתוח המקרקעין: החל באיתור הקרקע, דרך התכנון ועד הבניה והשיווק. החברה בונה כיום מעל 1000 יחידות דיור, כאשר בבעלותה מלאי קרקעות ניכר שיספיק לעוד 13,000-14,000 יחידות דיור.

בארה"ב מתרכזת הפעילות בייזום פרוייקטים למכירת דירות, כאשר פעילותה מתרכזת בניו יורק ומיאמי. בשנה האחרונה רכשה החברה מקרקעין בלאס וגאס (בית מלון ומרכז מסחרי), לוס אנג'לס ודרום קרולינה.

ברוסיה צפויה אפריקה להציג רווחיות גבוהה כאשר מספר פרוייקטים גדולים נמצאים על סף הבשלה, השילוב של הקשרים של בעל השליטה, לב לבייב, עם עבודת השטח של הנהלת החברה ברוסיה יביאו להערכת האנליסטים להצפת ערך משמעותית עבור אפריקה בשנים הקרובות.

חברות בנות

חברת הבת, אפריקה נכסים (79.12%), זוכה גם היא להמלצת "קניה" מלידר ושות' תוך העמדת מחיר היעד על 160 שקל. אפריקה נכסים מנהלת את סגמנט הנדל"ן המניב של אפריקה ישראל (למעט הנכסים בארה"ב ורוסיה). בתשעת החודשים הראשונים של 2005, הסתכמו הכנסות החברה מהשכרת והפעלת נכסים בכ-173 מיליון שקל, גידול קל מהתקופה המקבילה אשתקד.

דניה סיבוס מוחזקת 73.33% בידי אפריקה ישראל, דניה השתתפה בפרוייקט כביש חוצה ישראל (33.3%) ובשנה האחרונה זכתה החברה במכרז להקמת כביש 431 (בשיטת PFI), היקף הפרוייקט מוערך בכ-2 מיליארד שקל.

בלידר ושות' סבורים כי השנים הקשות בענף הנדל"ן בישראל, שהביאו לקריסתן של חברות קבלניות רבות, הותירו את המגרש של עבודות קבלניות בידיהן של שלוש-ארבע חברות בולטות שדניה הינה המובילה שבהן.

נתייחס רק לעוד חברה בולטת אחת בסל הגדוש של אפריקה ישראל והיא אלון (26.15%), אשר פעילה בישראל (באמצעות דור אלון ) ובארה"ב (באמצעות אלון USA ). דור אלון פועלת בתחום ההקמה ותפעול של תחנות דלק, זיקוק דלקים ומסחר בהם, תפעול חנויות נוחות והציגה בתשעת החודשים הראשונים של 2005 רווח תפעולי שהסתכם ב-141.1 מיליון שקל, גידול של 54.3%, לעומת אשתקד.

אלון USA מפעילה בית זיקוק בטקסס, בעל כושר ייצור של 70,000 חביות נפט ביום, ובנוסף מתפעלת 167 חנויות נוחות בטקסס ובניו מקסיקו. האמרת מחירי הנפט סייעו לאלון USA והרווח התפעולי זינק בתשעת החודשים הראשונים של 2005 ב-60 מיליון דולר ל-138 מיליון דולר.