"לאחר התפוגגות הערפל הנתונים הכלכליים יתנו את הטון - השוק צפוי להמשיך לעלות"

כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים שממליצים להשקיע במניות הישראליות הגדולות ולהגדיל את רכיב מניות חו"ל בתיק ההשקעות

כלכלני בנק הפועלים מעריכים בסקירת סוף השבוע שלהם לשוק ההון המקומי כי בטווח הקרוב שוק המניות נמצא בעמדת המתנה תוך עקיבה צמודה אחר ההתפתחיות במישור הגיאופוליטי ובמישור הפוליטי הפנימי בישראל, וכן להתנהגות המשקיעים הזרים לאור המלצות פושרות שפורסמו בתקופה האחרונה.

כלכלני הבנק מעריכים כי התפתחיות אלו יתנו את הטון בשבועות הקרובים, עד שעננת אי הודאות תתפוגג ויתברר לאיזה כיוון ינועו התהליכים באיזור.

בטווח הארוך מעריכים בבנה"פ כי לאחר התפוגגות הערפל בטווח הקצר, הנתונים הכלכליים יחזרו לתת את הטון. מאחר ומדובר בנתונים טובים מאוד, כשהצפי לעתיד נראה אף הוא חיובי, הם מעריכים כי בטווח הארוך פני השוק עשויים להמשיך ולהיות למעלה, אם כי רמת הסיכון עלתה נוכח האירועים החיצוניים, רמות המחירים וכעת גם נוכח שינויי הטעמים בקרב המשקיעים הזרים בראיה גלובלית.

בבנק הפועלים ממליצים לאור זאת לשמור על חשיפה מוגנת לשוק המניות, תוך התמקדות במניות הגדולות בשוק שבהן הסיכון מתון ביחס למניות השורה השניה והשלישית בטווח הקצר (המניות הקטנות עשויות להניב תשואה גבוהה יותר בטווח הארוך יותר, אולם רמת הסיכון בהם גבוהה יותר). ככלל, אנו ממליצים להשקיע במניות נבחרות, ולא במדדים.

כמו כן בפועלים רואים בחיוב את הגדלת רכיב המניות הזרות בתיק,לשם פיזור הסיכון ותוך ניצול המגמה החיובית בחלק משווקי העולם.

בשוק המט"ח, בטווח הקצר מעריכים בפועלים, כי השקל ייסחר במגמה מעורבת, על רקע העלייה ברמת אי הוודאות הביטחונית, בעקבות נצחונו של החמאס בבחירות לרשות הפלשתינאית והעלייה בהיקף ההתרעות על פיגועים. בשוק ממתינים גם להתפתחויות בזירה הפוליטית בישראל, לקראת הבחירות ההולכות וקרבות. בנוסף, מכירת אחזקות בבורסה ע"י משקיעים זרים, תומכת במגמת של פיחות. השבוע חצה השער היציג של הדולר את רמת 4.7 שקל, אך לקראת סוף השבוע נרשמה רגיעה והדולר נחלש.

לאור האמור לעיל, ממליצים בבנה"פ להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%-15%.