ביהמ"ש הוציא צו זמני האוסר על קשרי מחשב למכור תוכנת ניווט לא חוקית

המבקשות טענו כי בעלי העסק קשרי מחשב מוכרים תוכנת NAV N' GO לא חוקית במחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון של התוכנה

החברות ג'י.פי.אס ויותר מהרצליה, הבעלים של תוכנת הניווט NAV N' GO ומפה - מיפוי והוצאה לאור מת"א, בעלת זכויות היוצרים במאגר המיפוי הדיגיטלי שבתוכנה, טוענות כי בעלי העסק קשרי מחשב מוכרים תוכנת NAV N' GO לא חוקית במחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון של התוכנה.

לבקשת החברות, הוציא בית המשפט צו מניעה זמני האוסר על קשרי מחשב למכור את התוכנה הלא חוקית, וכן צו הממנה כונס נכסים לתפיסת המוצר המפר בבית-העסק של קשרי מחשב, העוסקת בממכר מחשבי כף יד, מצלמות דיגיטליות, ציוד צילום וכו', בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב,

בפנייה לבית המשפט באמצעות עו"ד אלון פלס, ציינו המבקשות כי מדובר בתוכנת ניווט באמצעות לווייני GPS ממוקמים בחלל המיועדת לשימוש במכשיר מחשב כף היד, בעיקר בכלי רכב. מחיר התוכנה המקורית היא 1,000 שקל.

לדבריהם, קשרי מחשב עושה שימוש שלא כדין בתוכנה לצורך הפקת רווחים ותוך הפרה בוטה של זכויות הקניין והיוצרים של ג'י.פי.אס ויותר. בין היתר, בעלי קשרי מחשב פרסמו מודעות באתר האינטרנט שלהם שבהן הם מציעים לכל דכפין ליצור עמם קשר כדי לרכוש מהם מחשבי כף יד ואת התוכנה. לטענתם, קיים אינטרס ציבורי ברור להפסיק ולמנוע הטעיית צרכנים נוספים. (ת.א. 1126/06).