וימפלקום ביצעה הזמנת המשך נוספת למערכת ה-LiveScreen של סלטיק

הערכות: היקף ההזמנה עשוי להגיע לכמה מיליוני דולרים * ההזמנה מיועדת להרחיב את השירות לכ-2 מיליון מנויים נוספים של וימפלקום

חברת סלטיק (Celltick) טכנולוגיות הישראלית, שמספקת תשתית לשיווק שירותי תוכן הודיעה, קיבלה הזמנת המשך נוספת, מענקית התקשורת הרוסית וימפלקום למערכת ה-LiveScreen. ההזמנה הנוכחית מיועדת לכשני מיליון מנויים. החברה לא מסרה מהו היקף העסקה, אבל מאחר שמדובר בכשני מיליון מנויים, ניתן להעריך שמדובר בכמה מיליוני דולרים. הזמנה זו מתווספת להזמנת ההמשך הראשונה שבוצעה בתחילת נובמבר, בעת שוימפלקום הזמינה מסלטיק כ-3 מיליון רישיונות.

שתי הזמנות ההמשך שבוצעו עד כה, הן חלק מהסכם שנחתם בין וימפלקום לסלטיק לאספקת המערכת, בסכום כולל של כ-30-40 מיליון דולר. לאור העובדה שוימפלקום נמצאת כיום במגמת התרחבות מואצת, אין זה מן הנמנע שהיקף ההסכם יגדל על פני זמן.

בעקבות שתי הזמנות, יש כיום לכל המנויים החדשים של וימפלקום גישה לשירותי התוכן שמבוססים על ה-LiveScreen. התוכנה מהווה את התשתית לשירותי הקמיליון של וימפלקום.

החברה מוסרת, כי בתוך פחות משנה ממועד ההשקה של שירות הקמיליון, רושמת וימפלקום שיא של ביקושים לשירות התוכן הסלולרי המתקדם קמיליון. כאמור, השירות מבוסס על תוכנת ה-LiveScreen של סלטיק. מעתה מאפשרת וימפלקום לכל מנוייה גישה לשירותי התוכן. עוד נמסר, כי יותר מ-2.8 מיליון מנויים של וימפלקום כבר משתמשים בשירות על בסיס קבוע, ומייצרים יותר מ-400 אלף הורדות ביום.

שירות הקמיליון מאפשר לשלוח הודעות תוכן אינטראקטיביות בשידור חי, ישירות למסכי הסלולר של מיליוני מינויים. השירות, שהושק באפריל 2005, שולח זרם של מבזקי חדשות, דיווחי ספורט, עדכוני מזג-אוויר, מבזקי רכילות ומשחקים אינטראקטיביים שמגיעים ללא תשלום, אל מסך הטלפון הסלולרי.

הטכנולוגיה שפותחה בסלטיק מאפשרת לשגר למכשירי סלולר הודעות מתפרצות, שמגיעות אל הטלפון בעת שאינו במצב של שיחה, בדומה לשומר מסך. עם הצגת ההודעה, יכול המנוי להגיע לתפריט שירותים בהקשת כפתור אחת, כדי לרכוש את המידע המלא (כתבות, שידורי טלוויזיה, רכישת מוצרים וכו').

הרעיון שנמצא בבסיס המערכת הוא לחשוף את המנויים למגוון רחב של שירותי התוכן ומסחר אלקטרוני, ולהגביר את השימוש בהם על ידי הפיכתם לנגישים ופשוטים יותר לתפעול.

גיא וייס, סמנכ"ל מכירות אירופה של סלטיק אמר, כי "מערכת ה-LiveScreen מגבירה את נאמנותם של מנויי וימפלקום ומעודדת אותם להגביר את צריכת התוכן שלהם. שיתוף הפעולה בין וימפלקום וסלטיק יאפשר לחולל מהפכה בהרגלי הצריכה של שוק התקשורת הרוסי".

בין מפעילי התקשורת שמשתמשים כיום במערכת של סלטיק ניתן למנות את מפעילי התקשורת AIS בתאילנד, האצ'יסון בהודו ודיאלוג בסרי לנקה. סלטיק פועלת ממשרדיה בלונדון, ויש לה מרכזי פיתוח בישראל, בסין, בהודו וברוסיה.

סלטיק, שמעסיקה כ-60 עובדים, הוקמה בשנת 2000 על ידי יוסי ולינגשטיין, רונן דניאל ורני ולינגשטיין. החברה מומנה עד עתה על ידי קרן אמדאוס הבריטית, קרן JVP הישראלית, משפחת דה-בנדיטי האיטלקית ואחרים. החברה מנוהלת כיום על ידי סטיבן דנפורד, שמונה בדצמבר לתפקיד המנכ"ל.