CBS תובעת את האוורד סטרן באשמת הונאה; עשויה לדרוש 500 מיליון דולר

טוענת כי בחודשים האחרונים לעבודתו ברשת הוא השתמש בזמן אוויר בכדי לקדם את החברה המתחרה, עימה חתם על הסכם

חטיבת הרדיו של CBS הגישה אתמול (ג') תביעה לבית המשפט העליון בניו-יורק כנגד שדר הרדיו הפופולרי, האוורד סטרן, בטענה כי הוא פעל מאחורי גבה בחודשים האחרונים לעבודתו בחברה.

בתביעה טוענת הרשת כי סטרן חתם על הסכם סודי עם חברת Sirius Satellite Radio, אשר יעניק לו תשלום של מניות החברה בשווי 200 מיליון דולר בינואר 2006, אם הוא יעמוד ביעדי משיכת מנויים בתשלום.

לטענת CBS, סטרן קידם את סיריוס במהלך חודשיו האחרונים בחברה, במטרה למשוך את מיליוני מעריציו לחברה המתחרה, תוך הפרת תנאי החוזה שלו. בתביעה נאמר עוד כי סטרן שומר קלטות אודיו השייכות ל-CBS, מה שמהווה הפרה נוספת של החוזה.

סטרן אמר בתגובה כי מנכ"ל CBS, לס מונבס, פועל מתוך נקמה אישית כנגדו, משום שהכנסות חטיבת הרדיו של הרשת צנחו מאז שהוא עזב והצטרף לרדיו בלוויין.

לפי העיתון ניו-יורק פוסט, התביעה תדרוש 500 מיליון דולר מסטרן.

סטרן זעזע את עולם השידור האמריקאי באוקטובר 2004, כאשר הוא חתם על עסקה בת 5 שנים עם סיריוס, שעל פי הערכות, שווה כ-500 מיליון דולר. בינואר הוא החל לשדר בסיריוס.

סטרן שידר עבור CBS עד ימים ספורים בלבד לפני המעבר ודיבר רבות על מהלך זה בעת תכניותיו ברדיו. לדברי סטרן, הוא שאל את מונבס מדוע הוא לא הוריד אותו מהאוויר מייד בהיוודע דבר חתימת ההסכם עם סיריוס, ונענה כי "ידעתי שאוכל לתבוע אותך מאוחר יותר".

את סטרן החליף דייוויד לי רות', סולן להקת ואן הלן לשעבר. עפ"י דיווחים, הרייטינג של רות' מחוויר לעומת זה של סטרן.