עמותות חב"ד טוענות בביהמ"ש: זויפו ספרים של ראשי תנועת החסידות

לדברי המבקשות, די במבט חטוף בספרים המזויפים כדי לקבוע בבירור שמדובר בזיוף בוטה ומכוון

בית המשפט המחוזי בתל-אביב התבקש בידי עמותת "מרכז לענייני חינוך" מניו-יורק, שהוקמה בידי הרבי מלובביץ', ועמותת-האחות מכפר חב"ד למנוע זיוף נטען של ספרי קודש.

בית המשפט אסר זמנית על כריכיית וייס מקיבוץ נתיב הל"ה, ישראל וייס מאפרתה ואברהם אבקסיס מירושלים, לייצר ולהפיץ ספרי קודש המהווים שכפול של ספרים, שזכויות היוצרים בהם שייכות למרכז החינוכי מניו-יורק והמשווקים בישראל על-ידי המרכז לענייני חינוך.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי מדובר ב"כתר שם טוב", ליקוט מדברי רבי ישראל בעל שם טוב, מייסד תנועת החסידות; וכן ב"מגיד דבריו ליעקב", לקט דברי חסידות של רבי דוב בער הידוע כמגיד ממזריץ'.

בפנייה נטען, באמצעות עוה"ד אבי אורדו ומורן כ"ץ, כי המשיבים מפיצים ספרים המהווים זיוף של ספרי המבקשות והנושאים אף את סימני המסחר שלהן.

עוד נטען, כי תהליך ההעתקה נמצא בימים אלה לקראת השלמתו ויש חשש של ממש, כי ללא התערבות בית המשפט, אלפי עותקים של הספרים המועתקים יופצו כבר בימים הקרובים.

לדברי המבקשות, די במבט חטוף בספרים המזויפים כדי לקבוע בבירור שמדובר בזיוף בוטה ומכוון, המתיימר להציג את הספרים המזויפים כספרים שנערכו והוצאו לאור על-ידי המבקשות או בהרשאתן. למעשה, נאמר בבקשה, המשיבים עוסקים בהוצאה לאור של צילומים של הספרים המקוריים.

בית המשפט מינה כונסי נכסים זמניים והסמיך אותם להיכנס לחצרי המשיבים, לשם תפיסת הגלופות, הגליונות והכריכות המשמשים להדפסת הספרים המזויפים ואלפי עותקים של הספרים המזויפים. (ת.א 1268/06).