מרכז הליכוד החליט ברוב גדול לשנות את שיטת בחירת הרשימה

נתניהו: חייבים להראות לעם שאנו שמים את טובת המדינה לפני כל שיקול אחר

מרכז הליכוד החליט ביום רביעי בערב, ברוב גדול מאד, להפקיע מידי המרכז את קביעת הרשימה לכנסת ולהעבירה ל-130 אלף מתפקדיה. מבין 1200 חברי המרכז שנכחו בגני התערוכה, רק מתי מעט הצביעו נגד יוזמתו של היו"ר, בנימין נתניהו.

לפני ההצבעה אמר ח"כ מיכאל איתן כי הליכוד מתקשה לשכנע את הציבור בצידקת טענותיו "כי רבים מוסתים ושטופי מוח נגדנו ואינם מוכנים אפילו להקשיב לטיעונים שלנו בגלל איבה בלתי מובנת ובלתי מוצדקת נגד מרכז הליכוד". איתן הוסיף כי "השאלה אינה מי צודק או מי מושחת".

חבר המרכז דני כץ, התנגד ליוזמה וטען כי אישור המהלך יכניס לתודעה ההיסטורית את מרכז הליכוד כמושחת. לדברי כץ, מי שאשם בתדמית הקלוקלת של מרכז הליכוד הוא עמרי שרון "שהכניס למרכז כמה מאות אנשים שהפכו אותו לפח זבל". בנוסף, הוסיף כץ כי "בפריימריס פתוחים יוכלו להתמודד רק אנשים עשירים".

חבר המרכז אבידן אברהם, יו"ר סניף הליכוד ביבנה, החתים חברי מרכז על עצומה ללכת לאחר ההצבעה לבית המשפט המחוזי בטענה, שההצבעה אינה חוקית מאחר ולדבריו, כל שינוי בחוקת הליכוד חייב לעבור בהצבעה חשאית. בית הדין העליון של הליכוד קבע ביום רביעי אחה"צ, כי ההצבעה במרכז תהיה גלויה. אברהם אמר כי "לא יתכן שכל בחירות יש לנו צו שעה על כל מיני החלטות ובמקום שנתעסק בקמפיין בחירות אנחנו מתעסקים במלחמות פנימיות".

לדברי חבר המרכז קפאח יעקב, המהלך מלכתחילה היה שגוי "אולם מרגע שיצא לדרך, תמכתי בפשרה שחברי הכנסת המכהנים ייבחרו בפריימריס והמועמדים מהמחוזות ייבחרו על ידי המרכז. בסופו של דבר לא היתה פשרה ואם המהלך יכשל היום, יגרם לליכוד נזק רב". יעקב אמר כי הוא נמצא בסתירה, מאחר וראוי היה שההצבעה על המהלך תהיה חשאית אולם אמר כי הצבעה חשאית היתה קרוב לוודאי מפילה את ההצעה.

דקות ספורות לפני ההצבעה נאם נתניהו ואמר כי על מנת שהעם יבחר בליכוד, חייב הליכוד להוכיח כי הוא ממשיך בתהליך ההתחדשות. "חייבים להראות לעם שאנו שמים את טובת המדינה לפני כל שיקול אחר וטובת המדינה היא חיזוק הדמוקרטיה בליכוד, שיביא לחיזוק הדמוקרטיה במפלגות האחרות גם". ביבי הוסיף, כי הוא שמח וגאה שכל חברי הכנסת של הליכוד התיצבו כאיש אחד ותמכו בהצעתו. "עיני הציבור כולו נשואות למרכז הזה היום והעם כולו מצפה שנעביר את המהלך הזה", אמר.