ב.ט.א.ם תקשורת: דלק נדל"ן לא עמדה בהוראות הסכם המכר בגראנד נטר ולכן אין עלינו חובת תשלום

מבקשת לתקן כתב הגנה; לטענתה, דלק נדל"ן העמידה את הרוכשים בסכנה כי לא יוכלו לרשום את זכויותיהם בנכס

חברת ב.ט.א.ם תקשורת הגישה לבית המשפט השלום בת"א בקשה לאפשר לה לתקן את כתב הגנתה בתביעה שהגישה נגדה דלק נדל"ן . לטענתה, ברצונה להוסיף טענות הנוגעות לחקירתו במשטרה של מנכ"ל דקל נדל"ן, איליק רוז'נסקי, בנוגע לפרויקט גראנד נטר.

רוז'נסקי נחקר בחשד לתשלום שוחד בפרויקט הבנייה. הפרויקט ניבנה ללא היתר בנייה כדין, ללא קבלת אישור הוועדה המחוזית ותוך חריגות בנייה.

דלק נדל"ן הגישה תביעה נגד ב.ט.א.ם תקשורת, בטענה שלא עמדה בהסכמים בפרויקט. ב.ט.א.ם רכשה משרדים בפרויקט תמורת מיליון דולר, ותביעת דלק נדל"ן היא בגין יתרת סכום הרכישה.

עתה טוענת ב.ט.א.ם, באמצעות עוה"ד ירון סהר ואלון המר, כי מחקירת פרשת השוחד, עולה לכאורה כי דלק נדל"ן הקימה את הפרויקט בלי שקיבלה לכך אישורים כדין. לטענתה, דלק נדל"ן העמידה את הרוכשים בסכנה כי לא יוכלו לרשום את זכויותיהם בנכס, שיהיו צפויים לצווי הריסה, ושערך נכסיהם יפחת.

לדברי המבקשת, משלא עמדה דלק נדל"ן בהוראות הסכם המכר, לא חלה, אף על-פי הוראות ההסכם עצמו, חובת תשלום על המבקשת.

לטענתה, לאור המידע החדש בכוונתה לשקול את צעדיה באשר לתוקפו של הסכם המכר, ויתכן שתבטל אותו תוך חיוב דלק נדל"ן בפיצויים.

על-פי החשד, שילמה דלק נדל"ן שוחד לראש המועצה האיזורית חוף השרון, אהרון בז'רנו, בתמורה להגדלת שטחי הבנייה בפרויקט ב-20 אלף מ"ר מבלי שקיבלה לכך היתר כדין, ומבלי שהתוכנית אושרה על-ידי הוועדה המחוזית. הנתונים בנוגע לפרויקט נחשפו במוסף הנדל"ן של "גלובס". (ת.א 3725/05).