ביה"ד להגבלים שמע במשך 12 שעות את סיכומי הצדדים בנוגע למיזוג דור-אלון וסונול

דור-אלון וסונול טענו כי המיזוג יאפשר להן להתייעל ולהתחרות מול פז * הרשות טענה כי התחרות בשוק תקטן

"מיזוג דור-אלון וסונול יאפשר לחברות להתייעל ויאפשר תחרות טובה יותר מול פז".כך טענו אתמול דור-אלון וסונול, בבית הדין להגבלים עסקיים, שם נשמעו אתמול הסיכומים בקשר למיזוג דור-אלון וסונול. בית הדין שמע אתמול את סיכומי הצדדים, במשך 12 שעות, ובקרוב הוא צפוי להחליט בעניין.

היועצת המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הציגה את טיעוני רשות ההגבלים נגד המיזוג. הלפרין טענה, כי שוק הדלק סובל מבעיות תחרות קשות. לטענתה, המיזוג יביא לכך ששוק הדלק יחזור אחורה, לתקופה שבה יש רק שלוש שחקניות ארציות - במקום שיהיו ארבע חברות ארציות.

כן טענה, שהשוק סובל מריכוזיות, מתחרותיות ומחסמי כניסה גבוהים. באשר להצעתן של דור-אלון וסונול, להוציא מהמיזוג כמה עשרות תחנות דלק ברחבי הארץ, אמרה הלפרין כי הדבר לא יפתור את הבעיה, שכן נדרש פרק זמן ארוך עד שמתחרה בשוק הדלק יוכל לבסס עצמו כמתחרה משמעותי.

דור-אלון וסונול, שיוצגו בידי עורכי הדין דורי קלגסבלד וניב זקלר, טענו כי המיזוג לא פוגע בתחרות, ולא יגרום לעליית מחירים. לטענתם, המיזוג חשוב להן שכן הוא יביא להתייעלותן.

לטענתן, אין בכוונתן לחדול מהפעלת או הקמת תחנות התידלוק בשירות עצמי והקמת חנויות הנוחות. דור-אלון וסונול טענו, כי הקמת חנויות הנוחות ולצידן תחנות לתידלוק עצמי, הן חלק מהאסטרטגיה שלהן.

עוד טענו, כי חסמי הכניסה לתחום פחתו, כך שיש מקום לכניסתם של מתחרים נוספים לשוק הדלק. מעבר לכך, מספר מקבלי השירות פר תחנה הוא גבוה, כך שיש מקום להקמת תחנות דלק נוספות. עוד טענו, כי אין בכוונתן להפסיק לקיים מבצעים, כך שהצרכן לא ייפגע.

השופטים ביקשו לדעת האם מכירת גוש של תחנות, עשויה להקל על השלכות המיזוג ולאפשר אותו. הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, דחתה באחרונה את הצעת דור-אלון וסונול בעניין זה.

בדיון הופיעו בנוסף ארגון סוכנים ובעלי תחנות הדלק, המיוצג בידי עו"ד אליעד שרגא; וחברת דס"ש, המיוצגת בידי עורכי הדין בעז בן-צור ופרופ' זהר גושן.