כלל פיננסים צופים ירידה בהכנסות וברווח הגולמי של חברת פרוטרום ברבעון הרביעי

הכנסות החברה יירדו ב-2% ל-56 מיליון דולר * הרווח הגולמי צפוי לרדת בכ-3% ויסתכם בכ-20.5 מיליון דולר

כלל פיננסים בטוחה מספקת הערכה לגבי תוצאותיה הכספיות של פרוטרום . האנליסטית, יסכה ארז, סבורה שחמישה דברים לא עומדים לזכות פרוטרום ברבעון הרביעי.

הראשון, הרבעון הרביעי הוא רבעון חלש עונתית שכן רוב התמציות שהחברה מייצרת מיועדות ליוגורטים וגלידות שצריכתם, כידוע, גבוהה יותר בקיץ.

הגורם השני אינו נוגע למהלך העסקי של החברה אלא לגורם המטבע, התחזקות האירו מול הדולר תביא לירידה בהכנסות במונחים דולריים.

ועוד, חולשה בביקושים באירופה שנמשכה לאורך כל השנה, שחיקת מחירי התמציות והיעדר רכישה משמעותית בשנת 2005 עשויים להביא לירידה בהכנסות שהחברה צפויה להציג.

בכלל מוסיפים שכבר ברבעון השלישי נראה כי הצמיחה האורגנית של החברה מקרטעת אלא שרכישת IFF חיפתה על כך. באין רכישות ברבעון הרביעי, מעריכים בבית ההשקעות, כי הכנסות החברה יירדו ב-2% ל-56 מיליון דולר.

בבית ההשקעות מעריכים כי הגידול בהכנסות לכל שנת 2005 כתוצאה מרכישת IFF יהיה בסופו של דבר כ-70 מיליון דולר, פחות מהרף הנמוך של ציפיות החברה בתחילת השנה אשר עמדו על 75 מיליון דולר, נתון זה מצביע על צמיחה אורגנית שלילית של כ-8% עד 9%.

להערכת בית ההשקעות הרווח הגולמי צפוי לרדת בכ-3% ויסתכם בכ-20.5 מיליון דולר, כאשר שיעור הרווח צפוי להישחק קלות מ-37.2% ל-36.8%. הרווח התפעולי יסתכם בכ-6.3 מיליון דולר ושיעורו ישתפר בעקבות ירידה בהוצאות ההפעלה. הרווח הנקי יסתכם בכ-4.6 מיליון דולר והרווח למניה יעמוד על 8 סנט למניה.

לפיכך בית ההשקעות מותיר המלצתו על תשואת שוק עם מחיר יעד של 37.5 שקל, מחיר הגבוה בכ-11% ממחירה כיום.