ויסמן רכש 50% מעיתון "אנשים" לפי שווי של כ-8-10 מיליון דולר

יפיץ השבועון בסניפי הריבוע הכחול ובחנויות הנוחות של דור אלון " מקורבים: אין בכוונתו להפוך לטייקון תקשורת

דודי ויסמן, בעלי קו-אופ הרבוע הכחול, דור-אלון ומחצית מחברת כרטיסי האשראי דיינרס, רכש 50% ממניות העיתון "אנשים", שבבעלות אלי עזור. ויסמן צפוי להפוך לאיש הדומיננטי בעיתון, ולהטמיעו בתוך עסקיו האחרים. על-פי הערכות, שוויו של "אנשים" מסתכם בכ-8-10 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

גורמים המקורבים לעיסקה העריכו היום (ה'), כי למרות מעורבותו הצפויה של ויסמן ב"אנשים", "אין בכוונתו להפוך לטייקון תקשורת, והרכישה לא מבטאת מבחינתו צעד אסטרטגי או הצהרת כוונות להיכנס לעסקי העיתונות בארץ".

"אנשים" מתפרסם מדי שבוע בתפוצה של כ-80 אלף עותקים, והוא מחולק בחינם בנקודות מכירה, קיוסקים וחנויות. השבועון, שהוקם כבר לפני למעלה מעשר שנים על-ידי תד אריסון, מתפרנס מפרסום בלבד. לפני כחמש שנים נרכש העיתון על-ידי עזור מעיזבון אריסון, לאחר פטירתו. למרות השקעות גדולות יחסית של אריסון בעיתון, שנאמדות במיליוני דולרים, על-פי הערכות עזור רכש את העיתון במחיר יחסית נמוך.

היחסים בין ויסמן לבין עזור נרקמו כתוצאה מהשותפות של השניים בתחנת הרדיו האזורי, רדיו 103 "רדיו ללא הפסקה", המשדרת מתוקף זיכיון שניתן לה על-ידי הרשות השנייה באזור גוש דן ונחשבת לאחת התחנות המובילות.

הרבוע הכחול שבבעלות ויסמן מחזיקה בכ-35% ממניות התחנה, ואילו נובוסטי שבבעלות מלאה של עזור מחזיקה בכ-25% ממניות התחנה.

ויסמן, שעיקר עסקיו הם בארה"ב ובהם גם תחנות דלק, מצא לנכון ככל הנראה להיכנס כשותף בעיתון אשר לו היכולת להפוך לעיתון המתאים לחלוקת בנקודות מכירה קמעונאיות, מהלך שכאמור הוא חלק סינרגטי מעסקיו בישראל.

כזכור, לפני כשלושה חודשים רכש ויסמן 49% ממניות דיינרס תמורת כ-21 מיליון דולר ובכך הכניס את קבוצת אלון שבבעלותו גם לשוק הפיננסי בנוסף לפעילותה בתחום הקמעונאי. במסגרת העסקה יש כוונה להקים מועדון לקוחות משותף של הריבוע הכחול ודור אלון, הכולל את 1.25 מיליון מחזיקי הכרטיסים ביי אנד בונוס, מגה ואלון, כאשר מועדון לקוחות זה יפעל במשותף עם דיינרס, להנפקת כרטיס אשראי. "