אלן הוואסי: לא באתי לירושלים כדי לעזור לקדימה, אני בכלל לא יזמתי את המהלך

סגנו, דייוויד לוגליסי: "אנו מוצאים בישראל תקנים בינלאומיים חזקים לפיקוח ולהגנה על השקעות"

אלן הוואסי ודייוויד לוגליסי הפליגו בשבחי כלכלת ישראל וציינו, כי הסביבה הרגולטורית שבה צומחת הכלכלה והנתונים המקרו-כלכליים של המשק הישראלי משמשים מקור משיכה למשקיעים בינלאומיים.

"אני אוהב להשקיע בישראל מפני שבכך אני מקיים את חובת הנאמנות שלי לקרנות הפנסיה של עובדי מדינת ניו-יורק", אמר הוואסי (יהודי ונכדו של רב הונגרי שניספה בשואה).

"הזדמנות לאנשים כמונו"

"זו אחריות כבדה מאוד. יש לנו 782 אלף חברים בקרנות הפנסיה ואנו צריכים לנהל ביעילות 130 מיליארד דולר כדי לשרת את האינטרסים של עובדי המדינה. בהשקעות בישראל אני עושה את הדבר הנכון".

לוגליסי ציין, כי שוק הון הסיכון בישראל הוא "הזדמנות גדולה לאנשים כמונו, משקיעים מוסדיים שפועלים לטווח ארוך ושמבקשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם". לדבריו, הוא והאנליסטים שעובדים עם קרנות הפנסיה של ניו-יורק מתרשמים במיוחד מקיום שכבה יזמית גדולה בישראל.

שכבה זו מקבלת תמיכה ממספר גדול של מהנדסים ומקצוענים אחרים בעלי יכולות טכנולוגיות גבוהות, ומיחסי הגומלין המפרים בין צה"ל לבין חברות היי-טק. הם גם רשמו לפניהם את העלייה הגדולה מבריה"מ-לשעבר, עם השיעור הגבוה של בעלי מקצועות טכנולוגיים.

אך מעבר למצוינות הטכנולוגית של ישראל, מה ששובה את ליבם של הוואסי ולוגליסי הם הפרמטרים של תשתית כלכלית, שלטונית ומשפטית חזקה. "אנו מוצאים בישראל תקנים בינלאומיים חזקים לפיקוח ולהגנה על השקעות והיא מפגינה ידידות כלפי משקיעים", מציין לוגליסי.

"התקנות הרגולטריות מקובלות על משקיעים ומתוכננות לא לשבש את פעילותם בישראל, הממשלה מתקדמת במדיניות ההפרטה שלה והיא חתומה על הסכמי סחר חופשי רבים".

בהתייחסו למצב הבטחוני באיזור, אמר לוגליסי: "אנו משקיעים לפי התנאים הנוכחיים בשוק ומנצלים זאת לטובתנו. כאשר אנשים בורחים, אנו נכנסים. אני לא אומר שאנשים בורחים עכשיו, אך כאשר נכנסנו לקרן מרקסטון לפני שלוש שנים, בעיצומה של האינתיפאדה, משקיעים העדיפו להסתלק ואנו העדפנו להשקיע.

"אהוד חבר שלי"

"האמן לי שאנו לא מצטערים על כך. זו היתה הזדמנות עסקית מצוינת. אנו משקיעים לטווח ארוך ומאמינים בנתונים הבסיסיים של כלכלת ישראל. אם יהיה שלום עם דיבידנדים, מה טוב".

האם אתם מודעים לעובדה שאתם מנחיתים את ההודעה על הקרן החדשה בעיצומה של מערכת בחירות בישראל?

הוואסי צוחק בקול גדול: "אהוד חבר שלי. אני מכיר אותו עוד כאשר הוא היה שר הבריאות. אבל לא באתי לירושלים עכשיו כדי לעזור לקדימה. אני בכלל לא יזמתי את כל המהלך.

"אנשי המקצוע שלנו אמרו לי שהמילטון ליין מעוניינת לייסד קרן להשקעות בענף ההיי-טק בישראל ושקיים חלון הזדמנויות. אנחנו קפצנו על המציאה, אבל לא אני פתחתי את החלון הזה במארס".