יעקב חתואל, אלוף ישראל בסיף לשעבר, מואשם בייבוא סמים מלבנון

יחד עימו נאשמים בסחר גם סולטאן עטאללה מהכפר ירכא וריאד שאהין משפרעם * הפרקליטות: צפויים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (ה') כתב אישום נגד אלוף הארץ לשעבר בסיף, יעקב (קובי) חתואל, בן למשפחת חתואל המפורסמת, באשמת סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע.

יחד עימו נאשמים בסחר גם סולטאן עטאללה מהכפר ירכא וריאד שאהין משפרעם. השלושה נתונים במעצר, ובפרקליטות טוענים, כי מדובר בפרשה רחבת-היקף, בה צפויים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים.

משפחתו של חתואל (21), חייל מנהריה בשירות סדיר, הזוכה לתנאים של ספורטאי מצטיין, היתה יעד למעקב של ימ"ר מחוז הצפון במשטרה מזה תקופה לא קצרה.

בחודש דצמבר האחרון נעצר חתואל הבן יחד עם הוריו ואדם נוסף, תושב קריית מלאכי, החשוד שהיה מפיץ-משנה שלהם. הארבעה נעצרו סמוך ל"זולה" שלהם בכביש עכו-נהריה, כשברשותם סמים ועשרות אלפי שקלים במזומן.

במקביל, פשטו החוקרים על בית המשטרה בנהריה, שם נמצאו עוד סמים, כסף ואקדח שהוחזק בלא רישיון. במשטרה טענו, כי הם מאמינים שבני המשפחה "סחרו בסמים במאות אלפי שקלים מידי חודש, והפיצו את הסמים ברחבי הארץ".

בחקירתו, טען האב כי הוא האחראי לסחר, ולא אשתו ובנו, אך בפרקליטות מחוז הצפון לא השתכנעו מכך, ואף מבקשים היום להאריך את מעצרו של חתואל הבן עד תום ההליכים.

בכתב האישום, שהגישו עוה"ד גיל דביר ואילנה ירושלמי, נטען, כי חתואל, בן 21 מעכו, רכש מסלמן חטיב, תושב הכפר רג'ר שבגבול הצפון, 12 ק"ג חשיש תמורת 102 אלף שקל. במקרה אחר, רכש עטאללה מחטיב 20 ק"ג חשיש, תמורת כ-120 אלף שקל.

כך בוצעו, לפי כתב האישום, לפחות ארבע עיסקאות סמים עם אותו חטיב, המנהל את המאפיה בקיבוץ דפנה שבגליל העליון. לטענת הפרקליטות, העיסקאות בוצעו במאפיה של חטיב בקיבוץ דפנה ובמקום אחר בקיבוץ.

חתואל, כך נטען, אף ביצע את אחת העיסקאות בחניון של בית משפט השלום בעכו, שם רכש משליח של חטיב קילוגרם חשיש תמורת 5,800 שקל.

דודו של קובי חתואל, יצחק, ריצה בשנות ה-80 עונש מאסר, לאחר שהורשע בייבוא הרואין לישראל דרך שדה התעופה. יצחק חתואל ייצג את ישראל באולימפיאדת לוס-אנג'לס. (ת.פ. 1031/06).