מנכ"ל מט"י ירושלים: מכרזים ממשלתיים "תפורים" מראש

מנכ"ל מט"י ירושלים, אורי שרף, אמר בכנס "גלובס", כי מכרזים ממשלתיים רבים תפורים מראש כך שיתאימו לספק מסוים. לדבריו, "מכרזים הם מכרה זהב וכר לרווחים".

שרף אמר עוד, כי "בארה"ב 23%-25% מהמכרזים הממשלתיים מגיעים לעסקים קטנים. בארץ נעשו בנושא שיפורים, אך עדיין נדרשת עבודה רבה בתחום".

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, הודיע בכנס על כוונה לסגור 6 סניפי מט"י, במסגרת תוכנית ייעול. כיום, פועלים 23 סניפים ברחבי הארץ. הכוונה לצמצם את מספרם ל-17.

לדברי דינור, הכוונה היא למסד את סניפי מט"י ולהקטין את תלותם במקורות תקציביים שאינם בטוחים. "הדבר יהיה כרוך בצמצום מספרם. זו הדרך הנכונה לטפל בעסקים הקטנים", אמר.

לדברי דינור, "המעסיק הגדול של המשק הם העסקים הקטנים והבינוניים, המעסיקים 1.3 מיליון עובדים, שהם 65% מכלל המועסקים במשק. משקל רב זה מאפיין גם את מדינות ה-OECD".

דינור הציג את תוכנית היעד של הממשלה הנוכחית בסוגיית התעסוקה: צמצום שיעור האבטלה, מ-8.8% כיום ל-6%-7% ב-2010, וכן הגדלת שיעור ההשתתפות בתעסוקה.

"נכון להיום, נדרשים לנו 90 אלף משרות בשנה, מהן 55 אלף כדי לשמור על הריבוי הטבעי, כדי לעמוד ביעד", אמר. דינור הצביע על הקשר בין הצמיחה במשק לבין מספר העסקים הקטנים והבינוניים הנסגרים במשק.