לאחר פיתרון חילוקי הדעות נחתם הערב סופית ההסכם להעברת ארקיע מכנפיים לקבוצת נקש והעובדים

ההסכם נחתם בראשית השבוע (ג') אולם מחלוקות בנושא פיצויי הפרישה למנהלים מנע את חתימתו הסופית * בכוונת ארקיע לפטר כ-13% מעובדיה

הערב (ה') נחתם סופית ההסכם להעברת ארקיע מכנפיים לקבוצת נקש והעובדים. ההסכם העקרוני בין הצדדים נחתם בראשית השבוע (ג'), אך חילוקי דעות של הרגע האחרון מנעו את החתימה הסופית על העסקה עד להערב.

חילוקי הדעות סבבו בעיקר סביב השאלה מי ישלם את הפיצויים המוגדלים למנהלי החברה הפורשים. ההסכם בין כנפיים למנהלים קבע פיצויים בגובה של 200% וכן תשלום שכר של 12 חודשים. בתום הדיונים הסכימו הצדדים להתחלק בסכום זה.

לאחר התפטרותו של שלמה חנאל משמש רפי הר לב בתפקיד מנכ"ל זמני של החברה. אבי נקש, הבעלים של הארקיע, משמש בתפקיד יו"ר פעיל. יצויין, שברבעון האחרון הפסידה ארקיע כארבעה מיליון דולר. הפסד זה הוסבר באי השקט הניהולי ששרר בה זמן רב. כחלק מצעדי ההתייעלות בכוונת ארקיע לפטר כ-13% מעובדיה. סה"כ כ-70 עובדים ברמות שכר שונות.

ארקיע נשלטה על ידי כנפיים בבעלות האחים בורוביץ'. עם רכישת אל על, חייב משרד הממונה על ההגבלים העסקיים את כנפיים למכור את החברה. מאחר והמכירה התעכבה זמן רב, החליט הממונה למנות את עו"ד ברנדס כנאמן החברה, וכמי שיוציא את המכירה אל הפועל.

על רכישת ארקיע התחרו שלוש קבוצות קבוצה בראשות מנהלי החברה, נקש והעובדים וכן קבוצה זרה. בסופו של דבר נמכרה ארקיע לקבוצת נקש והעובדים, בתמורה לנטילת התחבויותיה של ארקיע בסכום כולל של 120 מיליון דולר. על פי ההסכם יחזיקו האחים נקש ב-65% מהחברה ואילו העובדים יחזיקו ב-35% מהחברה.