מריל לינץ' הוביל קבוצת משקיעים אמריקניים שהשקיעה כ-60 מיליון דולר באימאג'סט

משקיע נוסף בחברה, היא חברת ההשקעות של בנק מזרחי טפחות , שהשקיעה בה עשרות מיליוני שקלים

קבוצת משקיעים אמריקניים, בראשות בנק ההשקעות מריל לינץ', השקיעה כ-60 מיליון דולר בחברת אימאג'סט, המשגרת את לווייני הריגול ארוס-A וארוס-B. משקיע נוסף בחברה, היא חברת ההשקעות של בנק מזרחי טפחות , שהשקיעה בה עשרות מיליוני שקלים.

הסגירה הפיננסית של העיסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים.

אימג'סט נמצאת בשליטת התעשייה האווירית (41% על בסיס דילול מלא) ואלביט מערכות (11%). באחרונה השלימה החברה הנפקת אג"ח למוסדיים, בהיקף של כ-34 מיליון דולר.

אימג'סט מפעילה את ארוס-A, לוויין ששוגר מרוסיה ופועל החל מדצמבר 2000, לצרכי ביטחון לאומי, מודיעין, צבא וביטחון פנים, וכן לשימושים אזרחיים כמו פיקוח ותכנון חקלאי.

בימים אלו שוקדת החברה על שיגור הלווין ארוס-B, שעלותו מוערכת בכ-100 מיליון דולר.
הנפקת האג"ח שביצעה החברה לפני כחודש הייתה לגיוס כספים לקראת שיגורו של ארוס-B. מתוך הסכום הדרוש לשיגור הלוויין, השקיעה התעשייה האווירית כ-50 מיליון דולר.

במסגרת העיסקה למימון ארוס-B, נסגר גם נושא הביטוח של הלווין. על פי העיסקה, חברת מארש תבטח את הלווין והיא מגובה בקונסורציום של חברות ביטוח בהובלת לוידס. עלות הביטוח מוערכת בכ-3-4 מיליון דולר.

עו"ד צבי פירון, מייצג את אימג'סט; עו"ד אלדד כורש, ממשרד עמית, פולק, מטלון, ייצג את התע"א, לצד היועץ המשפטי הפנימי, אריה קליו; משרד עוה"ד סאמט, שטיינמץ, הרינג, ייצג את המשקיעים המוסדיים; משרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, ברנדוויין, ייצג את המשקיעים האמריקניים.