ההתחייבות לשקט תעשייתי הופרה: נמל חיפה מבקש מביה"ד להפסיק את השביתה

ההנהלה: חברי הוועד מקבלים שכר עבור פעילויות ועד פנימיות אך דורשים עוד אלפי שקלים; יו"ר הוועד: אין עיצומים

נמל חיפה מבקש מבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה להורות להסתדרות העובדים, ועד עובדי תפעול - סקטור ציוד מכני, ויו"ר הוועד, להפסיק את העיצומים בהן נוקטים העובדים, מיום חמישי בלילה.

לדברי מנכ"ל הנמל, עמוס עוזאני, בבסיס הסכסוך עומדת דרישת הוועד להעניק הטבות לארבעה חברי ועד. לטענתו, הוועד דרש כי ארבעה מחבריו יוכלו לטפל בענייני הוועד במקום לעבוד, ולקבל בנוסף למשכורת מלאה גם פרמיה של אלפי שקלים.

בבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין סיגל פעיל, ליאור גוטוירט ואריאל שמר, נטען כי מזה למעלה מ-10 שנים יש נוהג בנמל בנוגע לפעילות הוועד.

לטענתם, בגין כל פעילות ועד מקבל כל משתתף תשלום עבור 8 שעות, ובנוסף מקבל כל חבר ועד שעות פרמיה בהתאם למפתח שנקבע.

לטענת הנמל, בפברואר 2005 נחתם הסכם קיבוצי מיוחד עקב השינוי המיבני בנמלים, בו התחייבו העובדים לשקט תעשייתי במשך 5 שנים. בנוסף, העובדים הסכימו להמשיך את נוהג התשלום.

למרות זאת נטען, המשיבים דורשים, ללא גיבוי ההסתדרות, לפרוץ את התחייבויותיהם על-פי ההסכם הקיבוצי, ולקבל תשלומים מופלגים נוספים על כל פעילות ועד.

לטענתם, יו"ר הוועד, דוד פרץ, מבקש להחליט על דעת עצמו מתי יתקיימו פעולות הוועד ללא כל הגבלה מראש. לטענתם, העובדים דורשים לקבל בגין כל פעילות פנימית של הוועד, תשלום בגין משמרת מלאה, ותשלום נוסף בגין 8 שעות פרמיה - אלפי שקלים לכל חבר ועד משתתף.

לטענת הנמל, עובדי סקטור התפעול הורידו במכוון את תפוקת עבודתם ב-50% ובכלל זה את פריקת וטעינת המכולות. בממוצע תפוקתם הרגילה היא פריקה וטעינה של 150 מכולות במשמרת ובסוף השבוע, הממוצע היה 80 מכולות.

ביום חמישי עבד הנמל במשמרת השלישית בתפוקה לא מלאה ובשבת לא הגיעו העובדים לעבודה.

לדברי עוזאני, ההנהלה הסכימה להטבה של יומיים בחודש בלבד. לדבריו, בשל דחיית הבקשה החלו העובדים לשבש את הפעילות בנמל.

פרץ דחה את הטענות ואמר, כי "הדברים לא קרו. לא היה ולא נברא. ישנו סכסוך חריף בין העובדים להנהלה על רקע דרישת העובדים להסדיר תוספת עבודה בהסכם. לא היו כל עיצומים".