הנתבעים בפרשת השריפה באיכילוב: תביעת המדינה - בריונות

טוענים: בגלל שהמדינה פטורה מאגרה, היא הרשתה לעצמה להגיש תביעה של 60 מיליון שקל

"תביעת המדינה דומה לאלוף עולם באיגרוף הנאבק מול ילד קטן וחלוש הכבול ברגליו". כך טוענים בעלי חברת במד ציוד רפואי בכתב ההגנה שהגישו לתביעת המדינה נגדם.

על-פי כתב התביעה, הנתבעים ייבאו לארץ מכשיר של החברה הזרהWR מדיקל אלקטרוניקס, הנתבעת אף היא בתיק. המכשיר יובא עבור בית החולים איכילוב, ולטענת המדינה כתוצאה מכשל או פגם במכשיר, אירעה שריפה ונזקי השריפה הם באחריות הנתבעים.

הנתבעים טוענים כי הם החברה מעסיקה שני עובדים בלבד, והיא שמשה כמתווכת בלבד בין בית החולים לחברה היצרנית, ולא כיבואנית של המכשיר.

לטענתה, היא צורפה כנתבעת נוספת אך ורק לצורך יצירת הסמכות המקומית של בית המשפט לדון בתביעה בישראל ובהיות המדינה פטורה מאגרה היא הגישה תביעה על סך 60 מיליון שקל.

לטענתה, גם אם היה בידיה מידע רלבנטי הנדרש, אין ביכולתה להגיש הודעת צד ג', שכן הדבר כרוך באגרה של 1.5 מיליון שקל. לדבריה, מדובר בעסק קטן שהיקף הכנסותיו השנתי אינו עולה על 0.1% מסכום התביעה.

באמצעות עורכי-הדין גיל-עד חריש והילה סמורזיק-פוזננסקי, טוענת הנתבעת כי היא נמצאת במצב הזוי בלתי הוגן ובלתי אפשרי, תמוה ומקומם, ובחוסר שוויון נאלצת להתמודד על קיומה. (ת.א 2339/05).